اقتباسی جدید از ماجرای «آن شرلی»

یک فیلم سینمایی موزیکال از زندگی آن شرلی قهرمان مشهور کتاب «آن در گرین گیبلز» تا سال آینده ساخته می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛به نقل از ورایتی، این فیلم سینمایی موزیکال که جدیدترین اقتباس از این کتاب کانادایی است که بیش از صدسال قدمت دارد، قرار است تا سال آینده راهی پرده‌ سینماها شود.

این فیلم به مناسبت پنجاه ساله شدن نمایش موزیکال «آن در گرین گیبلز» که هم در کانادا و هم در کشورهایی چون آمریکا و ژاپن بر صحنه رفته، ساخته می‌شود. این نمایش، طولانی‌ترین مدت یک نمایش در کاناداست.

رمان «آن در گرین گیبلز» رمان کلاسیکی است که همه سنین از خواندنش لذت می‌برند و از نیمه قرن بیستم به عنوان رمانی برای کودکان و نوجوانان تثبیت شد.

نویسنده این کتاب، لوسی ماد مونتگمری در جوانی خانه به دوش بود و از جزیره پرنس ادوارد به ساسكاچوان رفت و بعد دوباره به جزیره بازگشت. حاصل همه این تجربیات و زندگی در مکانهای مختلف در داستانهای او روایت شده است. او در حالی که از مادربزرگش مراقبت می‌كرد، داستان «آن در گرین گیبل» یا همان آن شرلی معروف را نوشت و سال 1908 آن را منتشر كرد.

مونتگمری پس از مرگ مادربزرگش ازدواج كرد و با همسرش راهی اونتاریو شد و ادامه داستان «آن شرلی» را نوشت.

آن شرلی در نخستین کتاب مونتگمری دوازده ساله است و به عنوان یك بچه یتیم از سوی پرورشگاه به مزرعه «گرین گیبلز» فرستاده می‌شود. در اینجا «آن» نخستین بار زندگی در یك خانواده را تجربه می‌كند و با عشق آشنا می‌شود.

کتاب لوسی ماد مونتگمری موجب شده تا مزرعه مشهور گرین گیبلز هر سال میزبان بیش از 350 هزار گردشگر باشد.

از زمان انتشار این رمان در سال 1908 تا کنون بیش از 50 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است و چندین دنباله بر آن توسط خود خانم مونتگمری و پس از درگذشت او، داستانهای دیگری توسط دیگران نوشته شده است.

از این رمان، سریال تلویزیونی، کارتون و فیلم سینمایی هم ساخته شده است.

خانم مونتگمری 6 کتاب درباره آن شرلی نوشت که آخرینش در سال 1939 منتشر شد. او پنج عنوان کتاب دیگر نیز درباره ماجراهای مرتبط با آن شرلی نوشت که دیگر خود او در مرکز داستان حضور نداشت و در آنها زندگی افراد دیگر پیرامون «آن» و فرزندانش روایت شده است.

او خالق یک کتاب پرفروش دیگر به نام «جاده‌ ای به اوونلی» است كه سریال آن در ایران به نام قصه‌های جزیره نمایش داده شد.

لوسی ماد مونتگمری در سال 1942 در 67 سالگی در حالی که دچار افسردگی شده بود، بر اثر مصرف زیاد دارو، درگذشت.

سال 2008 صد ساله شدن این کتاب، گرامی داشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار