استاندار خراسان‌شمالی در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس:

دانش بدون تزکیه موجب خسران و نابودی بشریت می‌شود

بجنورد (پانا) - با حضور استاندار خراسان‌شمالی، نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل آموزش و‌پرورش استان و‌ دیگر مسئولین استانی و شهرستانی زنگ بازگشایی مدارس نواخته شد.

کد مطلب: ۱۲۶۷۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش بدون تزکیه موجب خسران و نابودی بشریت می‌شود

استاندار خراسان شمالی در مراسم زنگ بازگشایی مدارس با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: بعضی افراد فقط سواد خواندن و‌ نوشتن دارند ولی بعضی افراد علاوه بر سواد،دانش نیز دارند و عمق دانش هر فرد نشانه تلاش و پژوهش در سال های متوالی است.

محمدرضا حسین نژاد در ادامه گفت: امروز گاهی دشمنان با ایجاد شبهه هایی در میان مردم باعث ایجاد تفرقه افکنی و مشکلات دینی میان جوانان می شوند که بهترین عمل برای مقابله با این موارد و رفع اشکال در هر حوزه ای مراجعه به متخصصین آن حوزه است که دانش کافی در آن زمینه دارند و یا باید خودمان برای رسیدن به آن دانش تلاش کنیم در نتیجه با شنیدن هر چالشی و سوالی سریع در مورد آن تصمیم نگیریم.

استاندار در ادامه تصریح کرد: در مدارس و حوزه های علمی بالاتر باید دانش همراه با تزکیه را آموزش ببینیم، زیرا دانش بدون تزکیه موجب خسران و نابودی بشریت می شود و با توجه به شعار سال جدید باید پایه های دانش های بنیانی را با کمک معلمان و‌ مربیان عزیز برای داشتن استقلال و آبادی بیشتر در تمام حوزه های کشور در مدارس مستحکم تر کنیم تا کشور عزیزمان از گزند هر نوع فشار و تحریمی در امان بماند.

در ادامه مراسم، ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان، ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان و تبریک حلول ماه مبارک رمضان بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا کشور و تاکیدات وزارت آموزش و‌ پرورش آموزش از امروز حضوری شد و 187 هزار و 565 دانش آموز در 2 هزار و 19 آموزشگاه مختلف سطح استان آغاز می شود.

اکبری خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای بدست آمده ۹۸/۵درصد از دانش آموزان متوسطه اول و دوم در سطح استان واکسن دز اول و بالای۹۵درصد واکسن دز دوم را تزریق کرده اند و همچنین بالای۹۹درصد از همکاران و‌ معلمین نیز هر دو دز واکسن های کرونا را تزریق کرده اند.

وی در ادامه گفت: سند تحول بنیادین، دکترین حرکتی ما در آموزش و‌ پرورش است و باور داریم که مدرسه کانون اصلی تعالی جویی و حرکت به سوی حیات طیبه است و بسیاری از مهارت های کلامی، مسئولیت پذیری و انفاق را دانش آموزان در کنار هم یاد می گیرند و خدا را شاکریم که این زمینه دوباره برای دانش آموزان فراهم شده است.

اکبری در پایان با تشکر از تلاش تمام معلمان در دو سال گذشته گفت: معلمان طی این دو سال بعنوان مدافعین تعلیم و‌ تربیت با تلاش های مثمرثمر و تولید محتوای آموزشی در بستر شاد تمامی زمینه های آموزشی و پرورشی را همچون سالهای قبل سپری کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار