آموزش مداحی و مرثیه‌خوانی برای دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مجمع الذاکرین پیروان شهدای گمنام، مجمعی است که توانسته اصول مرثیه‌خوانی و مداحی را به طور رایگان حدود ۸ سال برای دانش‌آموزان و افراد علاقه‌مند به این رشته، آموزش دهد و مداحان نوجوان و جوان زیادی را تربیت کند.

کد مطلب: ۱۲۶۵۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مداحی و مرثیه‌خوانی برای دانش‌آموزان

مهدی حامدی، سرپرست گروه فرهنگی و مذهبی مجمع الذاکرین پیروان شهدای گمنام در رابطه با عملکرد این مجمع گفت: چیزی که امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است، این است که ما باید آسیب شناسی و دشمن شناسی کنیم و کار فرهنگی را در راس کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: تقریبا ۱۰ سال پیش بود که احساس کردم مداحی از مسیر خودش دارد خارج می‌شود و دنبال فضایی بودم که بتوانم این آسیب را به نحوی مرتفع کنم. به همین خاطر مجمعی را تشکیل دادیم به نام مجمع الذاکرین پیروان شهدای گمنام و بچه‌های مداح و ذاکر را به این محیط دعوت کردم. به صورت تقریبی، هر مداح ۵۰ نفر مستمع دارد و مداح‌هایی که در این مجمع حضور دارند، تقریبا می‌توانند به روی ۲۵۰۰ نفر تاثیر بگذارند و طبق فرمایشات ائمه علیهم السلام، این موارد را باید ابتدا به مداح و سپس به مستمعان انتقال دهیم، تا به کار خیلی بزرگی تبدیل شود.

وی افزود: در ابتدا مجمع الذاکرین را با کمترین امکانات آغاز کردیم و به مرور زمان مجمع ما بزرگ‌تر شد و تقریبا ۸ سال است که مداحی و مرثیه خوانی را به دانش آموزان و افراد علاقه‌مند به این رشته در مجمع الذاکرین به طور رایگان آموزش می‌دهیم. خدا را سپاس که مجمع الذاکرین پیروان شهدای گمنام تاثیرات خوبی برای دانش‌آموزان از سنین مختلفی داشته و دانش آموزان در کنار یادگیری مداحی در تحصیلاتشان و آداب و معاشرتشان پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند. همچنین سعی کرده‌ایم به طور قوی و اصولی عمل کنیم و درباره ادبیات، شعر، صنایع ادبی، مَقتَل و... به تمامی علاقه‌مندان و دانش آموزان توضیح و آموزش دهیم. و الحمدالله مجمع الذاکرین تاثیرات خیلی خوبی داشته و باعث شده که مداحان نوجوان و جوان ما بعد از یادگیری در مجمع بتوانند بهتر در هیات‌های هفتگی خودشان مداحی کنند و پیام ائمه علیهم السلام را به خوبی به مردم برسانند و در نهایت سعی کرده‌ایم در کنار آموزش مداحی و مرثیه‌خوانی هفتگی‌مان سفره احسان را داشته باشیم و هر جلسه از هفته را با توسل به یکی از ائمه علیه السلام به انجام برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار