کمک به دانش‌آموزان نیازمند توسط دبیرستان دخترانه علامه محمد قزوینی منطقه ۱۵

تهران (پانا) - در روزهای پایانی سال، کمک‌های مومنانه دبیرستان علامه قزوینی در مراسمی با شعار همدلی همگانی اهدا شد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
کمک به دانش‌آموزان نیازمند توسط دبیرستان دخترانه علامه محمد قزوینی منطقه ۱۵

زهرا بهشتی، معاون امور اداری دبیرستان دخترانه علامه محمد قزوینی منطقه ۱۵ در مراسم همدلی همگانی گفت: اضافه کردن یک قطره از مهربانی، سخاوتمندی و نوع دوستی، روحیه دانش آموزان کم برخوردار را شعله ور و شادی و نشاط و خنده های پر حرارت آنان، زیباترین صحنه است.

وی در ادامه عنوان کرد: یاریگری و کمک به خانواده هایی که نیاز به همیاری و همراهی دارند؛ همیشه یکی از دغدغه های کادر این دبیرستان در شروع سال‌ تحصیلی بوده است؛ از این رو، خانواده هایی که نیازمند همدلی همگانی هستند از اول سال تحصیلی و از طرف همکاران دبیرستان علامه قزوینی شناسایی و به صورت نامحسوس، آنها را تحت پوشش و حمایت های جزئی قرار می دهند.

بهشتی ضمن بیان حس مسئولیت در خصوص این پویش اجتماعی گفت: باید از زحمات و حمایت های زهرا سروی، مدیر دبیرستان و تمام کادر زحمت کش، خیرین، دانش آموزان و انجمن اجتماعی دبیرستان، در خصوص مشارکت و احساس وظیفه، همدردی، انفاق و نوع دوستی در انجام این پویش، به شکل ویژه تشکر کنم.

معاون امور اداری دبیرستان دخترانه علامه محمد قزوینی درباره هدف دبیرستان‌ از اهمیت دادن به این پویش افزود: از اهداف والای این مجموعه؛ آوردن شادی شب عید برای دانش آموزان کم برخوردار بود؛ چرا که ممکن است دانش آموزان نیازمند، احساس تنهایی و سرخوردگی داشته باشند و کادر دبیرستان در خاموش کردن‌ این احساس نابجا و پر هزینه در وجود آنان مسئولیت بالایی دارند.

وی ادامه داد: هدف دیگر این است با توجه به اینکه سالانه شاهد کمبودها، ناراحتی ها و افسردگی های دانش آموزان این مدرسه هستیم؛ بر آن شدیم که علت را جویا شویم و در نهایت متوجه شدیم که یکی از دلایلی که باعث ایجاد افسردگی و حس تنهایی در دانش آموزان بی بضاعت شده، احساس نیاز، کمبود محبت و کم رویی و از همه مهم تر داشتن مشکلات اقتصادی است که توسط کادر دبیرستان با راه اندازی این پویش به آنان ثابت کرد؛ ما هوای شما را داریم و شما به هیچ وجه تنها نیستید.

وی همچنین، تامین نیازهای جزئی دانش آموزان و همراهی با خانواده ها را، یکی دیگر از اهداف راه اندازی این پویش دانست.

وی اضافه کرد: جامعه ما، هنوز راه هایی برای پیشرفت در زمینه کمک های مردمی دارد و ما در پرورش و نهادینه کردن این احساس همیاری و همراهی در نوجوانان مسئول هستیم؛ از این رو، در حال برگزاری کلاس های پرورشی، در جلسات متعدد برای پیشرفت ذهنی دانش آموزان هستیم.

زهرا بهشتی تاکید کرد: از مهم ترین عواملی که باعث فرهنگ سازی این امر در جامعه دانش آموزی است، این است که ما، امر به معروف داشته باشیم و خود به آنچه تاکید داریم عمل کنیم؛ تا الگوی مناسبی برای اطرافیان باشیم.

دانش‌آموز خبرنگار؛ آتنا شایان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار