در پنجاه و چهارمین جلسه شورا صورت گرفت:

تصویب یک فوریت نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه پارکینگ‌های عمومی در ۱۴۰۱

تهران (پانا) - یک فوریت لایحه تعیین نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال آینده بررسی شد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تصویب یک فوریت نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه پارکینگ‌های عمومی در ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، لایحه شهرداری تهران در خصوص تعیین نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ های عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی و با ۲۰ رأی موافق تصویب شد.

بر اساس این گزارش مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بررسی این لایحه با بیان اینکه نرخ پارکینگ‌ها باید همسان باشد و قانونی اجرا شود، گفت: علاوه بر اتحادیه، نرخ باید در شورای اسلامی شهر تهران نیز تایید شود که این موضوع بسیار ضرورت دارد.

وی افزود: در آغاز سال آینده اتحادیه‌ها دعوت شوند و نرخ ها توسط شورای شهر تعیین و اعلام کند و اتحادیه ملزم به اجراست شهرداری برای پارکینگ ها یارانه می دهد و هزینه های شهرداری بیشتر از درآمدهای آن است.

سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: نرخ پارکینگ های عمومی شهرداری تهران برابر تعرفه های مصوب شورا است و پارکینگ های عمومی شخصی نیز توسط اتحادیه نرخ گذاری می شوند و دوگانگی در نرخ گذاری وجود دارد.

وی ادامه داد: نرخ پارکینگ‌های شهرداری پایین‌تر از پارکینگ‌های شخصی است.

در ادامه سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه حداقل افزایش ۲۵ درصدی برای تعرفه پارکینگ‌ها پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: بهتر می شد اگر می‌توانستیم هزینه استفاده از خودروهای شخصی را نسبت به خودروهای عمومی افزایش دهیم.

نهایتا اعضای شورای شهر به یک فوریت لایحه تعیین نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ های عمومی شهرداری تهران در سال آینده با ۲۰ رأی موافقت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار