نرجس سلیمانی تاکید کرد:

ضرورت استفاده از بودجه 1401 کشور جهت بهبود سهم حمل و نقل عموی پایتخت

تهران (پانا) -نائب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در تذکری خواستار شد شهرداری از ظرفیت‌های موجود در جهت استفاده از بودجه 1401 کشور برای بهبود سهم حمل و نقل عموی پایتخت و مرتفع کردن مشکلات این حوزه اقدام کند.

کد مطلب: ۱۲۶۴۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از بودجه 1401 کشور جهت بهبود سهم حمل و نقل عموی پایتخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران نرجس سلیمانی نائیب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در آخرین جلسه صحن شورا در سال 1400 اظهار داشت: با توجه به ایام تعطیلی نوروز و استفاد هر چه بهتر از این ایام فرصت بسیار مناسبی است تا عوامل شهرداری در مرتفع کردن مشکلات و به روز رسانی پله های برقی مستهلک در معابر عمومی پایتخت اهتمام ویژه داشته و رضایتمندی شهروندان را جلب کنند.

وی در تذکر دیگری با اشاره به ارسال لایحه بودجه سال 1401 کل کشور جهت تأیید نهایی به شورای نگهبان اظهار داشت: ضروری است ظرفیت های موجود در ساختار بودجه کل کشور مورد توجه شهردار تهران باشد. در بودجه کشور 5 ردیف الحاقی مستتر است که با اتکاء به آنها میتوان برای توسعه و بهسازی حمل و نقل عمومی شهر تهران اقداماتی انجام داد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود تعداد دوازده هزار و پانصد خودرو حمل ونقل عمومی در قالب تاکسی و دوهزارو پانصد دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی در قالب تاکسی دوگانه سوز (هیبریدی)از محل ردیف اول الحاقی یکم به نحوی که کلیه حقوق و عوارض گمرکی قابل پرداخت از محل بدهی دولت به شهرداری تهران تهاتر گردد.

سلیمانی با اشاره به اینکه بهای تمام شده خودروها در قالب تفاهم نامه از طریق سازمان تاکسیرانی طبق روال معمول تهیه و پرداخت گردد ادامه داد: همچنین از محل ردیف سوم بند الحاقی یکم بودجه نیز توصیه می‌شود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری به جهت جایگزین با اتوبوس های فرسوده مطابق با تهاتر حقوق و عوارض گمروکی از محل پرداخت بدهی های دولت به شهر داری تهران داده شود.

مهدی چمران در پنجاه و چهارمین جلسه شورا در پاسخ به پیشنهاد نرجس سلیمانی درخصوص ردیف های بودجه کشور درخصوص حمل و نقل شهری اظهار داشت: وزارت کشور دو هزار دستگاه اتوبوس تهیه کرده است که این اتوبوس ها در خارج از کشور خریداری شده و اتاقشان در کارخانه های مختلف کشور ساخته و مونتاژ می شود. معاون وزیر کشور اطلاع داد که 900 اتوبوس به تهران تعلق گرفت که اعتراض کردیم چون قرار بود 1000 دستگاه به تهران تعلق بگیرد که ایشان نیز پذیرفتند اما هنوز قرارداد آن تنظیم نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار