رای باغ به بیش از ٣٠ پرونده پلاک ثبتی در پایتخت

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران در آخرین جلسه خود در سال 1400 پرونده بیش از سی پلاک ثبتی را باغ بررسی کردند.

کد مطلب: ۱۲۶۴۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
رای باغ به بیش از ٣٠ پرونده پلاک ثبتی در پایتخت

به گزارش پایگاه اطلاع‏رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در پنجاه و چهارمین جلسه شورا، حدود چهل مورد پرونده پلاک ثبتی باغات مورد بررسی اعضا قرار گرفت که از این میان نظر کمیسیون درخصوص باغ بودن بیش از سی پرونده به تصویب رسید و چند مورد غیر باغ و موات در نظر گرفته شدند.

در جریان بررسی پرونده های باغات جعفر بندی شربیانی با قرائت پرونده ای اظهار داشت: یک پلاک ثبتی به مساحت 536 متر مربع در منطقه 3 با کاربری مسکونی که کمیسیون ماده 7 آن را در سال 88 غیر باغ شمرده، اما حدنصاب درختان را دارد و کمیسیون ماده 12 پلاک مادر آن را باغ دانسته لذا کمیسیون آن را باغ دانسته است.

اما حجت‏ الاسلام سید محمد آقامیری در مخالفت اظهار داشت: در سند این ملک عبارت (یک قطعه زمین) آمده است و مالک در آن درختانی هم کاشته است ولی نمی توان به این علت، آن را باغ دانست. باغ دانستن این ملک در تعارض با تشویق به درخت کاری است.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در پاسخ به آقامیری گفت: اگر کمیسیون ماده 12 این ملک را باغ اعلام نمی کرد، این ملک موات اعلام شده و در اختیار دولت قرار می گرفت. همچنین این ملک دارای درختان زیاد بوده و مالک این درختان را از بین برده است لذا باغ است.

نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن ملک به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.

شربیانی در ادامه افزود: همچنین در جریان بررسی قطعه زمینی در منطقه 5 با مساحت 915 متر مربع که کمیسیون ماده 7 آن را باغ تشخیص داده و کمیسیون باغات نیز آن را بر اساس حدنصاب درختان باغ می داند.

احمد صادقی دیگر عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: این ملک حتی یک درخت هم ندارد. لذا پیشنهاد می کنم شهرداری طرح اصلاحیه قانون باغات را ارائه کند. جای تاسف دارد که شهرداری از مالک این پلاک بصورت 70 به 30 زمین گرفته ساخته است و حالا که نوبت ساخت و ساز مالک شده است، شهرداری اصرار بر باغ بودن دارد. درواقع شهرداری باید به تعهدات خود در توافق عمل کند.

مهدی عباسی در ادامه پیشنهاد داد که باغ بودن ملک قید شود و ثبت کنیم که شهرداری تعهدات خود به مالک را عملی کند.

این پیشنهاد رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی به رای گذاشته و به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار