اجرای طرح همیار مشاور در یک هزار و 200 مدرسه در فارس

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت برنامه همیار مشاور امسال در 52 منطقه آموزشی استان فارس در جریان است و تقریبا در 800 مدرسه دخترانه و 400 مدرسه پسرانه توسط 8 هزار و 400 نفر از همیاران مشاور در سطح استان در حال اجرا است.

کد مطلب: ۱۲۶۳۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح همیار مشاور در یک هزار و 200 مدرسه در فارس

جهانبخش بانشی در جلسه شورای راهبری همیار مشاور گفت: در شرایط کرونا و در حالی که بیشتر فعالیت های پرورشی و فرهنگی مدارس به صورت غیرحضوری ارائه می شود نقش حمایت عاطفی همیاران مشاور از همسالان خود در دوران کرونا بیش از پیش برجسته شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند که یکی از این تشکل‌های مهم تشکل همیار مشاور است با توجه به این که در دوره نوجوانی، همسالان بیشترین تاثیرگذاری را برهم دارند و با اعتقاد به توانمندی دانش‌آموزان برای مشارکت در گسترش خدمات مشاوره‌ای این تشکل فعال است.

بانشی گفت: از مهمترین وظایف همیاران مشاور ارتباط صمیمی و موثر با همسالان است و اینکه در حال حاضر، با توجه به شرایط همه‌گیری بیماری کرونا امکان حضوری بودن فعالیت مدارس کمتر است و همیاران بایستی وظایف‌شان را در فضای مجازی با پیگیری بیشتر و به نحو احسن انجام دهند.
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس گفت: همیاران مشاور و ابتدا نقش خود را به عنوان حلقه ارتباطی بین سایر دانش‌آموزان و مشاور مدرسه نشان دهند و یک جو صمیمانه و دوستانه با دانش‌آموزان گروه داشته باشند و اعتماد همسالانشان را جلب کنند تا در صورت داشتن مسئله یا مشکلی به یاریشان بشتابند.
طیبه رحیمی به عملکرد همیاران مشاور به عنوان تسهیل‌گر امور مشاوره و نقش ایشان در ارتقاء بهداشت روان و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.
در پایان جلسه از همیاران مشاور برتر و منتخب استان در سال تحصیلی جاری تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار