دونده 69 ساله،158 کیلومتر دو استقامت را پیمود

جره و بالاده (پانا) - نوروز خاکسار، قهرمان ماراتون دو استقامت جهان و کشور، از خروجی شهر شیراز تا شهر بالاده به مسافت 158 کیلومتر را در دو استقامت پیمود.

کد مطلب: ۱۲۶۳۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد

محسن ایلانی نژاد مسئول نمایندگی ورزش و جوانان بخش جره و بالاده در مراسم استقبال از این قهرمان در گفت‌وگو با پانا گفت: نوروز خاکسار قهرمان ماراتون جهان و کشور در دو استقامت، ساعت 19 روز پنجشنبه از شهر شیراز به سمت شهر بالاده حرکت کرد و با پیمودن 158 کیلومتر ساعت 11 صبح روز جمعه به شهر بالاده رسید.

نوروز خاکسار،مسن ترین دونده دو استقامت استان فارس نیز در گفت‌وگو با پانا گفت: این برنامه به مناسبت هفته منابع طبیعی بوده و با شعار هر ایرانی یک درخت به دلیل ترویج فرهنگ درختکاری اجرا شد.

وی با اشاره به جذب جوانان با استعداد بخش جره و بالاده به ورزش گفت:در سال های اخیر چند بار این مسیر را پیموده‌ام، اما امروز آنچه برایم خوشحال کننده بود، حضور جوانان در کنارم بود، برخی از جوانان بخش جره و بالاده از منطقه دشت برم تا مقصد با همراهی من، به دو استقامت پرداختند.

خاکسار در پایان، از مردم و مسئولانی که به اسقبال وی آمده بودند تشکر کرد و از مسئولان خواستار حمایت‌ بیشتر از ورزشکاران با استعداد بخش جره و بالاده شد.

این قهرمان، قهرمانی ماراتون کشور در ماده های ۱۰ کیلومتر و ۵ کیلومتر در سال ۲۰۱۱ ، نفر چهارم جهان در دو ماراتون امارات در سال ۲۰۱۲ ، نفر سوم جهان در ۱۰ کیلومتر در سال ۲۰۱۶ ، مقام اول در ۲۱ کیلومتر کشور، طولانی ترین دو در کشور به فاصله شیراز تا بالاده در سال های ۹۶ و ۹۷، طی نمودن دو شیراز تا والی آباد در سال ۹۴، شیراز کازرون سال های ۹۵ و ۹۸ و مسیر شیراز استهبان به طول ۱۸۰ کیلومتر در سال ۹۹ را در کارنامه خود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار