مصوبات بودجه‌ای نمایندگان برای حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان مناطق محروم

تهران (پانا) - مجلس شورای اسلامی امروز در بیست و پنجمین نشست خود با دستور ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، در بخش هزینه‌ای برای حمایت از فرهنگیان، دانشجویان و دانش‌آموزان در مناطق محروم تکالیفی را برای دولت تعیین کردند.

کد مطلب: ۱۲۶۱۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مصوبات بودجه‌ای نمایندگان برای حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان مناطق محروم

بیست و پنجمین نشست علنی مجلس شورای اسلامی با دستور ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور صبح امروز (دوشنبه 16 اسفندماه) رأس ساعت 8 و 10 دقیقه و با حضور 207 نفر از نمایندگان آغاز شد. نمایندگان پیش از این بخش درآمدی لایحه بودجه را طی بیست و یک جلسه به اتمام رسانده بودند و از روز گذشته وارد بخش هزینه‌ای سند مالی دولت برای سال آینده شده‌اند.

تلاش مجلس برای ادای دین به جانبازان

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در ابتدای جلسه امروز ضمن تبریک میلاد حضرت اباالفضل (ع) به ملت عزیز ایران به ویژه جانبازان سرافراز کشورمان تاکید کرد: جانبازان مایه سرافرازی ملت هستند و ان شاالله بتوانیم در مجلس دین خود را به این شهدای زنده و جانبازان عزیز ادا کنیم.

چتر حمایتی مجلس بر سر دانشجویان تحت پوشش

نمایندگان مجلس در اولین مصوبه امروز خود در تبصره 9 با هدف حمایت از دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی و فرزندان رزمندگان معسر با اولویت قرار گرفتن آنها برای دریافت وام موافقت کردند و در ادامه با تصویب شرایطی، به دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری، پارک‌های علم و فناوری اعم از دولتی و غیردولتی اجازه دادند تا از تسهیلات بانکی برای خرید تجهیزات صرفاً تخصصی و به‌روز‌رسانی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های خود استفاده کنند.

تکلیف مجلس به شرکت‌های دولتی برای پرداخت مطالبات فرهنگیان

وکلای ملت در اولین مصوبات امروز خود در بخش هزینه ای با هدف حمایت از فرهنگیان و دانش‌آموزان مناطق محروم، شرکت‌های دولتی را مکلف به تخصیص یک درصد از درآمد خود جهت احداث مدارس روستایی در روستاهای فاقد مدرسه، توسعه عدالت آموزشی، تأمین سرانه آموزش و پرورش و پرداخت مطالبات فرهنگیان کردند.

تعویق بازنشستگی معلمان تا سن ۶۵ سالگی

موضوع بازنشستگی اختیاری معلمان، مصوبه دیگر مجلس بود و نمایندگان مردم وزارت آموزش و پرورش را مجاز کردند تا بازنشستگی معلمان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر را در صورت رضایت آنها تا سن ۶۵ سالگی به تعویق بیاندازد.

تکلیف صندوق رفاه دانشجویی برای ارائه تسهیلات به دانشجویان دانشگاه علوم قضایی

در ادامه بررسی بخش هزینه ای تبصره 9 لایحه بودجه نمایندگان مردم در خانه ملت، صندوق رفاه دانشجویی را مکلف به ارائه تسهیلات و خدمات به دانشجویان دانشگاه علوم قضایی کردند.

مجوز مجلس برای اختصاص اعتبارات جهت ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی

وکلای ملت در مجلس در ادامه مصوبات خود، به دستگاه‌های اجرائی مجوز دادند تا دو درصد (2%) از بودجه هزینه‌ای خود را برای هم افزایی و ارتقای فعالیت ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب و گردشگری اختصاص دهند.

مصوبه مجلس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه‌های اجرایی

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مصوبه دیگر مجلس بود و نمایندگان به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار شهادت و یکپارچه‌سازی حکمرانی در ترویج و همچنین بسط و گسترش مفهوم ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت به عنوان سبک زندگی فاخر و مشارکت دستگاه‌ها در این امر خطیر، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردند، یک درصد از اعتبارات هزینه ای خود را برای اجرای این موضوع اختصاص دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار