افزایش صلح‌وسازش بین زوجین متقاضی طلاق با اجرای طرح مشاوره در دادگاه‌های خانواده

تهران (پانا) - طلاق یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است. در همین راستا نتایج ارائه خدمات مشاوره به طرفین دعاوی خانواده نشان می‌دهد که وجود فرآیند مشاوره و بررسی اختلاف توسط روانشناس متخصص می‌تواند در ایجاد صلح و سازش و به تبع آن کاهش طلاق کمک کند.

کد مطلب: ۱۲۶۱۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش صلح‌وسازش بین زوجین متقاضی طلاق با اجرای طرح مشاوره در دادگاه‌های خانواده

سیده زینب جلالی، رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های خانواده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: بر اساس ماده 16 قانون حمایت خانواده، راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده در معیت دادگاه‌های خانواده و ارجاع دعاوی خانوادگی به این مراکز از وظایف قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: اکنون و پس از حدود شش سال از اجرای این برنامه در کشور نرخ رشد طلاق در برخی از استان‌ها کاهشی بوده و بعضی از استا‌ن‌ها شاهد ثابت ماندن نرخ طلاق هستیم. تاکنون در مراکز همه استان‌ها و شهرستان‌های بالای پنجاه هزار نفر جمعیت، مراکز مشاوره در معیت دادگاه خانواده استقرار یافتند. برای رسیدن به وضعیت مطلوب یعنی گسترش مراکز مشاوره خانواده در همه بخش‌ها و حوزه‌های قضایی راه زیادی باقیمانده است.

وی به نتایج مثبت این طرح اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته به طور میانگین بیش از 20درصد صلح و سازش را در بین دریافت‌کنندگان خدمات مشاوره به ‌همراه داشته است که نشان می‌دهد این برنامه توانسته اثربخشی لازم را داشته باشد.

به گزارش معاونت اجتماعی قوه قضاییه، جلالی در پایان بیان کرد: از سال 1393 بعد از تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت خانواده، یکی از برنامه‌های اصلی و دغدغه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم عملیاتی کردن ماده 16 قانون حمایت خانواده مبنی بر ایجاد و راه‌اندازی مراکز مشاوره در کنار دادگاه‌های خانواده به‌ منظور ارجاع متقاضیان طلاق به این مراکز برای دریافت خدمات مشاوره روانشناسی، حقوقی، مذهبی و مددکاری، برای افزایش صلح و سازش قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار