همکاری قوه قضاییه با مدیریت شهری برای حل معضل زباله‌سوزی در محدوده خُلازیر

تهران (پانا) - نشست اعضای و نمایندگان دستگاه های اجرایی شورای حفظ حقوق بیت المال به میزبانی شهرداری منطقه ۱۹ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
همکاری قوه قضاییه با مدیریت شهری برای حل معضل زباله‌سوزی در محدوده خُلازیر

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مرتضی تورک معاون دادستان و جانشین دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران ضمن قدردانی از عزم، انگیزه و پیگیری‌های شهردار منطقه ۱۹ در راستای صیانت از حقوق عامه افزود: آلودگی‌های ناشی از سوخت پسماند و ضایعات علاوه بر ایجاد معضلات زیست محیطی موجب تلفات انسانی شده که یکی از اصلی‌ترین مرکز این آلودگی محدوده خلازیر منطقه ۱۹ است و قوه قضاییه در کنار سایر دستگاه‌های انقلابی و جهادی برای رفع این مشکلات تلاش خواهد کرد.

وی در خصوص مسائل مربوط به حریم خواستار انعقاد تفاهم‌نامه واحد و منسجم بین نهادها و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه به نفع حقوق عامه و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان شد.

در ادامه نشست، مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ ضمن تشکر از حضور مسئولین به منظور حفظ حقوق بیت‌المال گفت: ساخت و ساز غیر مجاز، ضایعات فروشان، تفکیک غیر مجاز پسماند، فعالیت دستفروشان در خلازیر، کوره های آجرپزی واراضی موقوفه از جمله مشکلات اساسی در منطقه ۱۹ است که بخش زیادی از این مشکلات به ناحیه ۳ برمی‌گردد.

وی ادامه داد: درخصوص ساماندهی دستفروشان خلازیر ۱۰۰۰ غرفه با تأمین امنیت و ارائه خدمات دراین محدوده در حال راه‌اندازی است و برای تعیین تکلیف اراضی موقوفه نیز به توافقات خوبی در راستای بهره‌مندی از این ظرفیت بزرگ رسیده‌ایم.

به گفته هدایت به منظور تبدیل تهدید کوره های آجرپزی و نقاط بی دفاع شهری به فرصت نیز با دعوت از مسئولان در حوزه شهرسازی و معماری، طرح بازنگری کوره ها در کمیسیون ماده ۵ و سپس ارسال به شورای شهرسازی و معماری برای احداث ۲۰ هزار مسکن استطاعت پذیر مطرح شده است.

بر اساس این گزارش، ایجاد شهرک صنعتی با تعیین سرانه ها و ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری در خلازیر و برخورد قضایی با اشخاص ذینفع در ساخت و سازهای غیر مجاز از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه از سوی شهردار منطقه ۱۹ بود.

در این نشست که با حضور معاونان و مدیران شهری همراه بود اعضا و نمایندگان دستگاه های اجرایی در شورای حفظ حقوق بیت المال نیز گزارشی از عملکرد حوزه خود ارائه کردند.

از دیگر مصوبات این نشست می‌توان به تشکیل کارگروه پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجازدر منطقه، تعیین تکلیف وضعیت دپوی پسماند از سوی شهرداری تهران و سازمان مدیریت پسماند تا پایان اردیبهشت و تبدیل خلازیر به شهرک صنعتی، طرح بازنگری در ناحیه سه و ارسال آن به کمیسیون ماده پنج و تعامل هرچه بیشتر با موقوفه مروی برای تعیین تکلیف اراضی اشاره کرد.

این نشست با حضور شهردار منطقه ۱۹، معاون دادستان و جانشین دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران و معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ و روسا و سرپرستان حوزه‌های قضایی مجاور به میزبانی شهرداری منطقه ۱۹ برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار