غلامعلی حداد عادل:

شورای عالی آموزش و پرورش، مجلس قانون‌گذاری تخصصی برای آموزش و پرورش است

هر طرح برای تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش، یک سند پژوهشی و پشتوانه داشته باشد

تهران (پانا) - رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت تنها شورایی که سابقه آن بیشتر از شورای عالی آموزش و پرورش باشد، مجلس شورای اسلامی است. این شورا استمرار ۱۰۰ ساله دارد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
شورای عالی آموزش و پرورش، مجلس قانون‌گذاری تخصصی برای آموزش و پرورش است

غلامعلی حداد عادل در مراسم بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش در مدرسه تاریخی دارالفنون اظهار کرد: ۱۷۵ سال از تاسیس دارالفنون می‌گذرد. باید به امیرکبیر ادای احترام کرد چراکه شهید راه سربلندی ایران است درباره دارالفنون سخن‌ها باید گفت و باید قدر این مکان تاریخی را دانست.

وی افزود: درباره شورای عالی آموزش و پرورش باید گفت نفس این واقعیت که ما در کشور شورایی داریم که ۱۰۰ سال استمرار داشته، امر مثبتی است. تنها شورایی که سابقه آن بیشتر از شورای عالی آموزش و پرورش باشد، مجلس شورای اسلامی است.

حداد عادل بیان کرد: این شورا مسئول امر آموزش و پرورش در کشور است که دبیرخانه شورای عالی این صدمین سال را مغتنم دانسته است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: شورای عالی به ۱۰۰ سالگی رسیده و بنده چون قدیمی‌ترین عضو شورای فعلی آموزش و پرورش هستم، امروز در خدمت شما سخنرانی می‌کنم.

وی اضافه کرد: بنده چون تجربه کار در مجلس و شورای عالی را دارم معتقدم شورای عالی یک مجلس قانون گذاری تخصصی کوچک برای آموزش و پرورش است. معتقدم کارهای دقیق و ظریف آموزش و پرورش را نباید به مجلس واگذار کرد نقش شورای عالی در این بین نقش موثری دارد.

حداد عادل بیان کرد: شورای نگهبان ملزم است مصوبات مجلس را با شورای عالی تطبیق دهد امیدوارم با این امر بخشی از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش برطرف شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اشاره کرد: شورای عالی در ۱۰۰ سال گذشته، شورای عالی معارف نام داشت که کارهای زیادی انجام می‌داد. اکنون نیز این شورا کارهای زیادی را در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش انجام می‌دهد.

وی گفت: با توجه به اهمیت آموزش و پرورش، انتظار این است که هر طرح برای تصویب در شورا یک سند پژوهشی و پشتوانه داشته باشد لذا باید از شتاب زدگی پرهیز کنیم. باید با یک ریل گذاری کارها را مبتنی بر پژوهش و تحقیق پیش بیریم.

حداد عادل با بیان اینکه نظارت بر اجرای مصوبات مهم است افزود: دستگاه‌های قانون گذار باید بر این امر توجه داشته باشند. پیشنهاد می‌کنم صورت جلسات ۱۰۰ ساله شورا در فضای مجازی در دسترس اهل تحقیق قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار