تجلیل از منتخبین، فعالان و پیشکسوتان حوزه امورتربیتی

اردبیل (پانا) - بمناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی از منتخبین، فعالان و پیشکسوتان حوزه امورتربیتی دراستان اردبیل تجلیل بعمل آمد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از منتخبین، فعالان و پیشکسوتان حوزه امورتربیتی

در این همایش که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کانون فرهنگی، تربیتی دخترانه عصمت ناحیه 1اردبیل برگزار شد، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با عنوان اینکه عصاره نظام تعلیم و تربیت، سند تحول بنیادین است، اظهار کرد: حوزه تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین به 6 ساحت تقسیم شده است که ساحت های عبادی، اعتقادی و اخلاقی - اجتماعی و سیاسی - زیستی و بدنی، جزو وظایف اصلی نهاد تربیتی بویژه معاونت پرورشی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه فعالان حوزه تربیتی وظایف خطیری را با توجه به ساحت های یاد شده در سند تحول بر عهده دارند، بیان کرد: نسلی که امروزه برای آینده ای بهتر تربیت می شود باید در تمام ساحت ها مورد تعلیم و تربیت قرار گیرند.

این مقام مسئول با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های معاونت پرورشی و فرهنگی این استان در سال های اخیر تصریح کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی استان در شاخص های تخصصی وزارتی در سال های اخیر موفق شده است جایگاه بسیار خوبی را نسبت به سایر استان ها در کشور به خود اختصاص دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از کلیه فعالان این حوزه، افزود: این موفقیت ها تنها در سایه تلاش و زحمت بی دریغ مربیان است.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز در این همایش اظهار کرد: ساحت های علمی، اخلاقی و عقلانی جزو ساحت های تربیتی در نظام اسلامی هستند.

وی افزود: ساحت اخلاقی یکی از مواردی است که نظام آموزش و پرورش بر آن استوار است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در ادامه تربیت عقلانی را مقدم بر همه تربیت ها عنوان کرد و گفت: تربیت عقلانی خود به دو بعد عقل علمی و عملی تقسیم می شود که باید مبنای قرآنی داشته باشد.

سید غلامحسن خلیلی موسوی ،معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان هم با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، هدف از تشکیل نهاد انقلابی امور تربیتی را حفظ دستآوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ترویج ارزش‌ها و معارف اسلامی، مبارزه با افکار انحرافی در مدارس، پاسداری از شرف و هویت ملی و رشد و هدایت استعدادهای دانش آموزان نیز از دیگر اهداف تشکیل این نهاد است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های مختلفی در خصوص تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در مدارس و در طول سال برگزار می شود و اهداف برگزاری این برنامه ها ترویج سبک زندگی اسلامی در بین دانش آموزان است.

گفتنی است در این همایش، اعضای پیشتازان سازمان دانش آموزی هم در اجرای برنامه های متشکله حضور فعالانه داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار