پیشکسوت عرصه امور تربیتی آموزش و پرورش ملارد:

کار تربیتی از رفتار خود مربیان آغاز می‌شود

ملارد (پانا) - معاون پرورشی و پیشکسوت عرصه امور تربیتی آموزش و پرورش ملارد بیان کرد کار تربیتی را باید از خود شروع کرد. همانطور که بزرگان دین به جای سخن گفتن، با اعمالشان رفتار درست را به مردم نشان می‌دادند.

کد مطلب: ۱۲۶۰۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
کار تربیتی از رفتار خود مربیان آغاز می‌شود

مصیب نقدی‌پور، پیشکسوت عرصه پرورشی در آموزش و پرورش ملارد است که ۳۲ سال از عمر گرانبهای خود را صرف تربیت و پرورش شاگردان این مرز و بوم کرده است.

وی در مورد نحوه انجام کار تربیتی بصورت اثربخش گفت: به نظر بنده، کار تربیتی را باید از خود شروع کرد یعنی به جای صحبت کردن باید عمل کرد، همان طور که بزرگان دین از خود شروع می‌کردند، یعنی برای ساختن و پرورش نسل آینده به‌ جای سخن گفتن گام برمی‌داشتند و امام حسین علیه السلام در صدر پیشگامان تربیتی هستند و در عصر حاضر نیز رفتار، کردار و منش شهید سلیمانی را می‌توان به عنوان الگو قرار داد.

مربی تربیتی آموزش و پرورش ملارد ادامه داد: باید خودت جلوتر از بقیه روی خودت کار کنی تا دیگران رفتارت را ببینند و با تشخیص خود، همراه تو شوند. همیشه به علت تأثیرات محیط، تربیت در کوتاه‌مدت بدست نمی‌آید و گاهی اوقات نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی افزود: من با الگوبرداری از بزرگان تلاش کردم با دانش‌آموزان تعامل داشته و رفتار خوب آن‌ها را مورد تشویق قرار دهم و این مهم در موفقیتم بسیار اثرگذار بوده است.

نقدی‌پور پیرامون آثار تربیتی مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های مدارس، تصریح کرد: ترغیب دانش‌‌آموزان به شرکت در فعالیت‌های پرورشی مدارس باعث می‌شود که خود را باور کنند، نسبت به جامعه و محیط پیرامون، خود را مسئول بدانند و از سوی دیگر استعدادهای آنان در زمینه‌های مختلف شکوفا شده و خودآگاهی در آنان حاصل می‌شود.

پیشکسوت عرصه تربیتی در مورد خاطرات سال‌های خدمت خود گفت: خاطرات زیاد است، ولی در دومین سال خدمتم با دانش‌آموزی مواجه شدم که در پایه چهارم همیشه در زنگ اول نگران، ولی در زنگ‌های بعدی خوشحال بود در واقع به نوعی نگرانی چندانی نداشت، علت را که‌ جویا شدیم متوجه شدیم گویا پدر و مادرش با هم اختلاف دارند و وقتی که با هم دعوا می‌کردند، پدر دانش‌‌آموز، مادرش را تهدید به طلاق می‌کرد و این موضوع در روحیه او تاثیر می‌گذاشت، در زنگ تفریح به بهانه‌های مختلف از طریق تلفن مدرسه با منزل تماس می‌گرفت و با پاسخ مادرش مبنی بر آرام بودن او، در زنگ‌های بعدی آرامش داشت، یک روز از مدرسه فرار کرد و بنده با همراهی مدیر و اولیای مدرسه با دعوت از پدر و مادر وی و چندین مرحله صحبت و معرفی به‌ مشاور، موفق به حل مشکل خانوادگی آن‌ها شدیم، این یکی از خاطراتی است که در ذهنم مانده است.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار