قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران:

هدف غایی برگزاری جشن نیکوکاری، احساس همدردی، همدلی و همنوایی با دانش‌آموزان نیازمند است

تهران(پانا)- قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در همایش تجلیل از فعالان عرصه تربیت شهرستانهای تهران، ترویج احساس همدردی و همدلی در دانش‌آموزان را هدف غایی برگزاری جشن نیکوکاری خواند و گفت فلسفه وجودی نواختن زنگ نیکوکاری در مدارس، احیاء فرهنگ همنوایی و همدلی است.

کد مطلب: ۱۲۶۱۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف غایی برگزاری جشن نیکوکاری، احساس همدردی، همدلی و همنوایی با دانش‌آموزان نیازمند است

محمدمهدی اسماعیلی، قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در همایش تجلیل از فعالان عرصه تربیت آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، ضمن گرامیداشت اعیاد سراسر سعادت ماه شعبان بیان کرد: یکی از رویدادهایی که کمیته امداد امام خمینی(ره) در دهه اخیر بصورت جدی دنبال می‌کند، برگزاری جشن نیکوکاری در پایان سال و نزدیک به عید نوروز، با بهره‌گیری از تعالیم حیات‌بخش و آموزه‌های دینی و علمی در سطح جامعه، مدارس و میادین نماز جمعه با هدف عزت نفس و تکریم انسانی نیازمندان است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشن، صرفاً کمک مالی نیست، آموزش، تمرین و تجربه فرهنگ بخشش بی‌منت با حفظ عزت نفس و تکریم دانش‌‌آموزان نیازمند، رازداری در کمک، تشویق، ترغیب، تبلیغ و ترویج کار خیر و نوعدوستی از اخداف برگزاری این جشن است، اما اصلی‌ترین و غایی‌ترین هدف، احساس همدردی، همدلی و همنوایی با دانش‌آموزان نیازمند است.

اسماعیلی در مورد فعالیت‌های صورت‌گرفته در کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در سه حوزه اشتغال، مسکن و فرهنگی انجام می‌شود، در حوزه اشتغال، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی با حمایت و نظارت ۵ ساله برای واجدین شرایط، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای بانوان سرپرست خانوار و اجرای طرح‌ها، برنامه‌های راهبردی و هدایت شغلی با استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان است.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران تشریح کرد: همچنین در بخش مسکن، برنامه‌هایی چون خرید مسکن شهری با استفاده از منابع دولتی، امدادی و کمک‌های خیرین، ساخت و احداث مسکن مددجویی برای ساکنین روستاها و امکان واگذاری زمین رایگان و بهره‌مندی خانواده‌های تحت حمایت از امتیازات مربوط به مسکن ملی و مسکن نیمه ساخت مهر انجام می‌شود.

وی بحث فرهنگی را از اهداف مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: بخش فرهنگی منطبق با برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش بوده و شامل اهدا کمک هزینه، بن کتاب و پرداخت شهریه به دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب تحت پوشش از طریق حمایت‌های خیرین و طرح اکرام و محسنین است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های کارآفرینی و توانمندسازی در طول سال تحصیلی برای گروه‌های هدف و ایجاد کارگاه‌های آموزشی غیردرسی علمی، دینی، فرهنگی، هنری، تربیتی و قرآنی از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره)، در بخش فرهنگی است.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار