وزیر آموزش و پرورش :

میانگین تماشاگران مسابقات قرآن حدود بیست میلیون نفر در سراسر جهان اسلام بوده‌است

تهران (پانا)- وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن از نحوه برگزاری مسابقات و شور وشوق دانش‌آموزان جهت شرکت در مسابقات و رقابت با دیگر دانش‌آموزان سراسر کشور سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۶۱۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
میانگین تماشاگران مسابقات قرآن حدود بیست میلیون نفر در سراسر جهان اسلام بوده‌است

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پانا عنوان کرد: پایه اصلی مسابقات بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران است که هر ساله به لطف خداوند متعال مسابقات به نحو احسن برگزار می‌شود و شور و شوق وصف‌ناپذیری از جانب دانش‌آموزان جهت شرکت در این رقابت رفاقت‌مدار به وضوح قابل مشاهده بوده است.

او در ادامه با تاکید بر اهمیت این مسابقات، از طرح «ده میلیون حافظ قرآن کریم» خبر داد و گفت: طرح «ده میلیون حافظ قرآن کریم»، به طور طبیعی راه‌اندازی شده است اما این طرح می‌بایست شتاب بگیرد تا شاهد تعداد شرکت‌کنندگان بیشتری در مسابقات باشیم؛ چنانچه برگزاری این مسابقات کمک کرد تا همه ما مسئولین هماهنگ و منسجم شویم و جدی‌تر پیگیر این طرح باشیم.

نوری در خصوص تعداد بازدیدکنندگان مراسم خاطرنشان کرد: با توجه به آمار بدست آمده، میانگین تعداد نفراتی که از طرق رسانه‌های ملی شاهد روند مسابقات بودند حدود بیست میلیون نفر در سراسر جهان اسلام بوده‌است که این امر خود نشان‌دهنده آن است که جامعه آمادگی لازم برای پذیرش فعالیت‌های فرهنگی را دارد و ما به عنوان عامل باید دست به کار شویم تا زمینه و بستر برگزاری آن را فراهم کنیم.

وی در پایان افزود: دارالقرآن‌ها را باید تجهیز کنیم تا به کمک آن ها و همینطور نیروهای انسانی، چه به صورت تمام‌وقت و چه به صورت پاره‌وقت، در جهت افزایش میزان فعالیت‌هایی مانند کار‌های فرهنگی قدم برداریم تا شاهد حضور حداکثری شرکت‌کنندگان در فعالیت‌های قرآنی باشیم.

خبرنگار: نیما هوشمند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار