در گفت و گو با مدیردبیرستان دخترانه مکتب الزهرا (س ) منطقه ۱۰ عنوان شد:

شناسایی استعدادها و ویژگی های فردی دانش آموزان گامی مهم جهت انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی آنها خواهد بود

تهران(پانا) - مدیر دبیرستان دخترانه مکتب الزهرا، انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه را یکی از مهمترین اهداف دانش آموزان برشمرد که باید براساس علاقه مندی ها، توانایی ها و همچنین با عنایت به شرایط محیط و اجتماع انجام شود.

کد مطلب: ۱۲۶۰۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی استعدادها و ویژگی های فردی دانش آموزان گامی مهم جهت انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی آنها خواهد بود

زهرا حاجی عربی مدیر دبیرستان دخترانه مکتب الزهرا طی گفت و گویی با خبرنگار پانا، گفت: هدف از هدایت تحصیلی، بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان جهت آشنایی با رشته های مختلف تحصیلی است تا بتوانند به سهولت رشته تحصیلی خود را در مقطع متوسطه دوم انتخاب کنند و در نتیجه دانش آموزان می توانند تا حدودی آینده شغلی مشخصی را برای خود تصور کنند.
وی تاکید کرد: انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه یکی از مهمترین اهداف دانش آموزان است که این امر بر اساس علاقه مندی ها و توانایی های دانش آموزان و همچنین با عنایت به شرایط محیط و اجتماع انجام می‌شود.
حاجی عربی خاطر نشان کرد: متاسفانه دردوران همه گیری کرونا دانش آموزان با افت تحصیلی روبه رو شدند اما دست اندر کاران دبیرستان مکتب الزهرا خوشبختانه با برنامه ریزی و مشاوره تلاش دارند که به دانش آموزان مدرسه کمک کنند تا با انتخاب صحیح رشته مناسبی انتخاب کنند و از این مرحله ی حائز اهمیت و تاثیر گذاردر زندگی خود، به درستی عبورکنند.
وی افزود: زمانی که دانش آموزان در آستانه انتخاب رشته قرار دارند، درواقع اولین تصمیم مهم زندگی خود را برای آینده تحصیلی و شغلی خواهند گرفت. تصمیمی که اگر با سهل انگاری همراه باشد، ممکن است اشتیاق دانش آموز را برای ادامه تحصیل کمرنگ کند.
همچنین آزیتا سلیمی؛ مشاور دبیرستان مکتب الزهرا (س) نیز ضمن تاکید بربالابردن سطح آگاهی دانش آموزان درامرهدایت تحصیلی گفت: واقعیت این است که بیشتر دانش آموزان مدت زمان زیادی از وقت خود را صرف پیدا کردن یک روش صحیح، برای برنامه ریزی تحصیلی می گذرانند، اما به علت عدم شناخت کافی از خود و روشهای مناسب برنامه ریزی، نمی توانند انتخاب درستی داشته باشند، به عنوان نمونه ابتدا روشی را برمیگزینند اما پس از مدتی روش دیگری را امتحان می کنند (از این شاخه به آن شاخه می پرند)، در نتیجه دچار یاس و ناامیدی شده و انگیزه خود را از دست می دهند.
وی ادامه داد: پیدا کردن یک روش صحیح برنامه ریزی و داشتن برنامه منظم، استفاده مفید و بهینه از زمانی است که در اختیار دارید. بهره گیری از مشاوره تحصیلی دبیرستان، توصیه ها و راهنمایی های خانواده، معلمان، مدیر، کادر اجرایی مدرسه وهمچنین مشاور مدرسه و استفاده از تجربیات آنها می تواند تاثیر به سزایی در اجرای هر چه بهتر فرایند هدایت تحصیلی دانش اموزان پایه نهم داشته باشد.
سلیمی در پایان گفت: توصیه می شود که دانش آموزان با آگاهی و شناخت کافی از خود و بالابردن سطح اطلاعاتشان نسبت به رشته های تحصیلی مختلف نسبت به امرهدایت تحصیلی اقدام نمایند، کسب نمرات عالی در امتحانات خردادماه می تواند یکی ازاقدامات دانش آموزان در رسیدن به رشته مورد علاقه خود باشد.

*ستایش بیرامپور؛ خبرنگاردانش آموز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار