هدایت تحصیلی بخش جدا نشدنی از پایه نهم

شهرکرد(پانا)- انتخاب رشته در پایه نهم نقش اساسی در آینده دانش‌آموزان دارد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی بخش جدا نشدنی از پایه نهم

حمیده رستمی مشاور هدایت تحصیلی دبیرستان مرضیه در گفت و گو با پانا گفت: یکی از مهم ترین تصمیم ها در زندگی افراد انتخاب شغل است که با هدایت تحصیلی درست دانش آموزان در پایه نهم به صورت درست شکل می گیرد؛ انتخاب رشته تحصیلی است که تا حد زیادی آینده شغلی دانش آموزان را مشخص می کند.

حمیده رستمی در خصوص فرایند هدایت تحصیلی عنوان کرد: هدایت تحصیلی فرایندی است که دانش آموزان را با رشته های مختلف آشنا می کند و به دانش آموزان کمک می کند استعداد و توانایی خود را کشف کنند.

رستمی در ادامه افزود: مسئولیت اصلی انتخاب رشته بر عهده خود دانش آموزان است و مشاور، والدین، معلمان و غیره فقط نقش راهنما را دارند؛ بنابراین دانش آموزان با افزایش آگاهی و شناخت توانایی های خود، می تواند مسیر خود را به راحتی پیدا کند.

وی در خصوص هدف هدایت تحصیلی بیان کرد: هدف از هدایت تحصیلی دانش آموزان انتخاب مناسب ترین رشته تحصیلی برای آنان است.

رستمی در پایان در رابطه با مرحله های هدایت تحصیلی اظهار کرد: در مرحله اول دانش آموزان پایه نهم در آزمون های «استعداد و رغبت» که دارای ۳۲۰ سوال دارد شرکت می کنند، در این آزمون ۲۲۵ سئوال، علاقه دانش آموزان را نسبت به شغل های مختلف می سنجد؛ در مرحله بعد دانش آموزان چهار فرم مختلف را پر می کنند و در مرحله آخر نمرات خرداد ماه سه پایه هفتم، هشتم و نهم ملاک عمل قرار می گیرد.

خبرنگار دانش آموز پانا؛ مرضیه امیرخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار