پیام سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان به مناسبت روز امور تربیتی

اصفهان (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان به مناسبت 8 اسفند روز امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
پیام سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان  به مناسبت روز امور تربیتی

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان به مناسبت 8 اسفند روز امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

«به نام خدا

امر تربیت با چاشنی محبت، کاری خداپسندانه و کاری خدایی است. چنانچه خداوند متعال که رب‌العالمین است و مربی حقیقی عالم است، اولیا و انبیا را به همین شیوه به کمال رسانیده است و این نکته نشانگر درجه اهمیت امر تربیت است، بسی جای بالندگی دارد که انسانی خود، در فرایند امر تربیت، خردورزی و اندیشه به بصیرت و درکی حکیمانه برسد و بعد از آن در جایگاه والای مربیگری، همت گمارد و بنا به فرموده رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، دانش‌آموزان نوجوانان و جوانان را در درجه اول، مؤمن، آگاه، روشن‌بین و پایبند به معارف و عمل اسلامی بار آورد که این همان سلوک انسانی است.

مشخصاً یک جامعه سالم و رشدیافته نیازمند داشتن یک نظام تعلیم‌وتربیت زنده و پیشرفته است تا از این مسیر انسان‌های آزاده، مستقل، خلاق و تلاشگر در جامعه رشد یابند و این امر با صرف آموزش بدون تربیت و پرورش میسر نمی‌گردد. آنچه که واضح است تربیت امری آنی نیست، بلکه امری تدریجی است و این امر مهم با همت، صبر و تحمل دغدغه‌مندان این عرصه یعنی معلمان و مربیان محقق می‌شود که نسل به نسل و سلسله‌وار در این سنگر خدمت کرده‌اند.

جا دارد به‌پاس تمامی زحمات تلاشگران این عرصه این روز بزرگ را که با نام شهیدان رجایی و باهنر شناخته می‌شود را به نحو احسن گرامی داشت. لازم می‌دانم از صمیم قلب به همکاران نظام تعلیم‌وتربیت به‌ویژه مربیان امور تربیتی تبریک عرض کرده و در سالروز شهادت باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام از خداوند متعال برایتان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون کنم.

امید است با سرلوحه قراردادن فرمایشات راه‌گشای مقام معظم رهبری در مورد این نهاد مقدس و با توجه‌ به سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران تمام توان و تلاش خود را کرده و جهت بهینه‌کردن مسائل اخلاقی و تربیتی مدارس گام مؤثر برداریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار