عسکری: با تبدیل مدارس به عنوان کانون‌های تربیتی محله به دنبال تقویت حلقه خانواده و مدرسه هستیم

شیراز ( پانا ) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت طرح مدارس به عنوان کانون‌های تربیتی محله ریشه در تاریخ اسلام دارد و باید گفت هیچ منبع و مکتبی در آموزه‌های تربیتی غنی‌تر از اسلام نیست.

کد مطلب: ۱۲۵۹۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
عسکری: با تبدیل مدارس به عنوان کانون‌های تربیتی محله به دنبال تقویت حلقه خانواده و مدرسه هستیم

محمد‌خلیل عسکری در آیین اختتامیه طرح مدارس کانون‌های تربیتی محله در دبستان دخترانه دکتر حسابی ناحیه ۲ شیراز گفت: عنصر تحول آفرین معلم ضامن اجرای درست و مطلوب سند تحول بنیادین خواهد بود و مدیران و معلمان با همکاری همدیگر می‌توانند مدارس را به کانون‌های تربیتی محله تبدیل می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین نیازمند حضور و مشارکت فعال همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

عسکری گفت: باز شدن فضا برای خانواده‌ها جهت مشارکت بیشتر در تصمیم‌گیری های مدرسه باعث تقویت احساس مسئولیت در آنان خواهد شد.

وی گفت: اولیا دانش‌آموزان ظرفیت‌های بی‌نظیری در جهت تقویت حلقه بین خانواده و مدرسه هستند که می‌توان از آن به خوبی در جهت تربیت عبد‌صالح بهره برد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: میزان فعالیت مدیران و معلمان در تبدیل مدارس به عنوان کانون‌های تربیتی باید به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی مدارس استان مد نظر قرار خواهد گرفت.

عسکری گفت: اعتقاد داریم اگر فضایی آغشته به مهر و محبت ایجاد کنیم می‌توان در سایه این محبت و احترام متقابل بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را مرتفع کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس در فارس گفت: تاکید ما بر آموزش حضوری است و مدیران مدارس ما نباید در این رابطه به صورت سلیقه‌ای عمل کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس رعایت فاصله اجتماعی و تهویه مناسب و رعایت پروتکل‌ها و اصل سلامت دانش‌آموز و معلم باید آموزش‌های حضوری را برای جبران افت تحصیلی دنبال کنیم.

عسکری گفت: کادر اجرایی مدرسه باید در مدارس حضور داشته باشند و فقط برای دانش‌آموزانی که مشکل خاص و بیماری زمینه‌ای دارند آموزش‌های ترکیبی و مجازی دنبال شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز نیز در این مراسم گفت: حضور و فعالیت انجمن اولیا و مربیان باعث موفقیت مدارس می‌شود.

بهروز پرنیان گفت: یکی از نکات برجسته سند تحول بنیادین تاکید بر ساحت‌های شش‌گانه تربیتی است که برای تحقق این موضوع راهی جز تقویت و تبدیل مدارس به عنوان کانون‌های های تربیتی محله نداریم.

وی گفت: اجرای سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه یک ضرورت برای آموزش و پرورش به حساب می‌آید که باید در همه زمینه‌ها و ابعاد برای عملیاتی کردن این سند بکوشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار