سخنگوی فراکسیون فرهنگیان در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

موافقت دولت با افزایش سهم صندوق توسعه ملی حاصل از صادرات نفت به 40 درصد

همراه با رتبه‌بندی باید تغییرات اساسی در ساختار آموزش و پرورش صورت بگیرد/ افزایش حقوقی در حوزه فرهنگیان انجام خواهد شد

تهران (پانا) - سخنگوی فراکسیون فرهنگیان گفت حدود ۵ سال بود که دولت از ۴۰ درصد سهم صندوق توسعه ملی حاصل از صادرات، ۲۰ درصد آن را پرداخت می‌کرد در صورتی که در سال ۱۴۰۱ دولت ۴۰ درصد را پرداخت خواهد کرد و سهم صندوق توسعه ملی حاصل از صادرات نفت برای سال ۱۴۰۱، ۴۰ درصد تعیین شد که برای زیرساخت کشور بسیار مهم است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
موافقت دولت با افزایش سهم صندوق توسعه ملی حاصل از صادرات نفت به 40 درصد

آناهیتا یاوری - جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با پانا درباره تفاوت بودجه ۱۴۰۱ با بودجه سایر دولت‌ها، اظهار کرد: «اتکای بودجه ۱۴۰۱ به اسناد خزانه نسبت به سال گذشته کاهش یافته و میزان مالیات‌ها به صورت واقعی در نظر گرفته شده و برای خانه‌ها و ماشین‌های لوکس نیز مالیات اعمال خواهد شد. در حوزه نفت افزایش چشمگیری در نظر گرفته نشده است و متعادل محاسبه شده است.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: «حدود ۵ سال بود که دولت از ۴۰ درصد سهم صندوق توسعه ملی حاصل از صادرات، ۲۰ درصد آن را پرداخت می‌کرد در صورتی که در سال ۱۴۰۱ دولت ۴۰ درصد را پرداخت خواهد کرد و سهم صندوق توسعه ملی حاصل از صادرات نفت برای سال ۱۴۰۱، ۴۰ درصد تعیین شد که برای زیرساخت کشور بسیار مهم است.»

وی گفت: «در بودجه ۱۴۰۱، صندوق‌های عدالت توسعه و پیشرفت استان‌ها پیش‌بینی شده است و تمرکززدایی و تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها و اینکه غیرمتمرکز در حال فعالیت هستند مبنای خوبی است.»

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییرات بودجه و واکنش دولت نیز بیان کرد: «روزی که دولت بودجه را به مجلس ارائه کرد، اعلام کرد که دولت تغییرات اساسی در لایحه بودجه را می‌پذیرد؛ اگر دولت این وعده را به مجلس نمی‌داد، مجلس کلیات لایحه بودجه را رد می‌کرد و به دولت بازمی‌گرداند چون لایحه بودجه اشکالات اساسی داشت بر همین اساس دولت این تعهد را به مجلس داد که مجلس تغییرات اساسی را به کمک دولت انجام دهد. تغیرات اعمال شده از سوی مجلس به دلیل اشکالات فنی بود.»

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان در خصوص بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: «بودجه آموزش و پرورش بودجه خوبی نیست. در لایحه دولت بیش از ۹۰ درصد آن صرف هزینه‌ها می‌شود. قانون رتبه‌بندی که در صحن تصویب شد و شورای نگهبان ایراداتی را گرفت. افزایش حقوقی در حوزه فرهنگیان انجام خواهد شد. همراه با رتبه‌بندی باید تغییرات اساسی در ساختار آموزش و پرورش صورت بگیرد.»

گفت‌وگو: آناهیتا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار