کوچکی‌نژاد در گفت‌و‌گو با پانا:

دولت باید از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت ‌مسکن استفاده کند

ساخت یک میلیون مسکن ‌حداقل ۷۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه می‌خواهد که این رقم در اختیار بخش خصوصی است؛ دولت قادر نیست این رقم را تامین کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت دولت برای تحت کنترل قرار دادن بازار مسکن و ساخت ‌مسکن‌، باید در جهت جذب سرمایه بخش خصوصی گام بردارد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دولت باید از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت ‌مسکن استفاده کند

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌‌وگو با پانا درباره ثبات قیمت مسکن، اظهار کرد: «مسکن، ‌حداقل بیش از ١٠٠ کالای دیگر که شامل مصالح ساختمانی می‌شود را با خود به‌همراه دارد. کل صنعت در مسکن خلاصه می‌شود.»

وی افزود: «به اعتقاد من دولت برای اینکه بتواند بازار مسکن را تحت کنترل قرار دهد و ثبات ایجاد کند، باید ‌سازوکاری برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران ایجاد کند. مردم منابع خوبی هستند یعنی چندین هزار میلیارد تومان از منابع، در اختیار بخش خصوصی است. اگر سود بخش خصوصی تامین شود، ورود خواهد کرد.»

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «‌مشوق‌هایی برای بخش خصوصی باید در نظر گرفته شود تا منابع بخش خصوصی به‌سمت مسکن سوق داده شود.»

وی گفت: «از طرف دیگر، دولت باید به جوانان و اقشار خاص یارانه بدهد، یعنی مسکن را ارزان قیمت در اختیار آن‌ها قرار دهد؛ از این طریق دولت می‌تواند منابع تورم‌زای بخش خصوصی که ممکن است برای کشور مشکل‌ساز شود را جمع آوری کند و جوانان نیز صاحب مسکن شوند.»

کوچکی‌نژاد ادامه داد: «به طور کلی ساخت یک میلیون مسکن ‌حداقل ۷۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه می‌خواهد که این رقم در اختیار بخش خصوصی است؛ دولت قادر نیست این رقم را تامین کند. عاقلانه این است که دولت به بخش خصوصی تضمین دهد و امنیت آن‌ها را تامین کند تا بخش خصوصی در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار