استاندار اردبیل:

طرح جامع استانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین شود

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل عنوان کرد در کنار طرح و برنامه کشوری، یک طرح جامع استانی به منظور مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با برش شهرستانی تدوین شود.

کد مطلب: ۱۲۵۸۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح جامع استانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین شود

به گزارش استانداری اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در سومین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اظهار کرد: موضوع پیشگیری قبل از اتفاق بسیار مهم و حیاتی است و باید برای هر گونه آسیب های احتمالی و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی یک برنامه قابل اجرا تدوین شود.

وی با بیان اینکه باید بستر نشاط و شادی با برگزاری آیین های فرهنگی فراهم شود افزود: نهادها و دستگاه های اجرایی مرتبط باید دلایل و عوامل دخیل در مشکلات اجتماعی و فرهنگی را بررسی کرده و برای حل این موضوع راهکار و برنامه نیز ارائه دهند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: نباید فضا به گونه ای باشد که برای مردم و جوانان انگیزه و هدفی جهت تداوم زندگی وجود نداشته باشد و احساس کنند به آخر خط رسیده اند و انگیزه، امید به زندگی و تداوم آن در جوانان و مردم تقویت شود.

عاملی با اشاره به اینکه باید دانشگاه ها و دستگاه های مرتبط دلایل مسایل را شناسایی کنند افزود: داده ها و اطلاعات مورد نیاز جهت بررسی موضوع در دسترس است و گروه مداخله با دنبال کردن اهداف مورد نظر می تواند به یک نتیجه مطلوب دست یابد.

این مقام مسوول به شناسایی و داشتن برنامه مدون گروه هدف تاکید کرد و گفت: باید علل و عوامل اصلی مشکلات اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی احصا شود تا با آگاهی دهی به مردم، ارائه آموزش های لازم و با غربالگری سلامت روانی جامعه هدف شاهد کاهش آسیب ها در جامعه باشیم.

استاندار اردبیل دوران سنین ۱۶ تا ۳۰ سالگی را یک دوره حساس و آسیب پذیر برشمرد و بیان کرد: اگر برنامه ای برای گروه های سنی مدارس، دانشگاه ها، مراکز آموزشی نظامی بصورت ویژه طراحی نشود شاهد بروز مشکلات فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی در این دوران خواهیم شد.

عاملی، نگاه منفی، نگاه تیره و تار را از آسیب های اجتماعی دیگر برشمرد و گفت: انسان ها باید دارای روحیه شکرگزاری و شاد و نگاه باز در اجتماع باشند و با تقویت فضای نشاط و شادابی در استان بر اساس برش شهرستانی می توان این نگاه را ایجاد کرد.

وی وضعیت اقتصادی و اشتغال را یکی از عوامل آسیب های اجتماعی دانست و تاکید کرد: تلاش شبانه روزی همه ما ایجاد بستر اشتغال و رفع بیکاری است که برای سال آینده، برنامه ها و طرح های خوبی اجرا می شود.

نماینده عالی دولت در استان برگزاری دوره های آموزشی و نحوه برخورد با کارگران در واحدها را ضروری دانست و گفت: نقش رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی برای آگاهی دهی مردم در حوزه های مختلف غیرقابل کتمان است و باید این حوزه تقویت شود.

استاندار اردبیل از دستگاه های متولی خواست برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دلایل و مسایل زمینه ساز را بصورت میدانی بررسی و در کارگروه جهت یافتن راه حل مناسب ارائه دهند.

در این جلسه نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه محقق اردبیلی، بهزیستی اردبیل گزارش خود را در رابطه با آسیب های اجتماعی و فرهنگی بصورت پاورپوینت تشریح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار