ابزارهای تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌های مدیریت شهری تعیین شد

تهران (پانا) - نمایندگان مردم در مجلس انواع ابزارهای تامین منابع مالی برای مدیریت شهری از سوی شهرداری‌ها را تعیین کردند.

کد مطلب: ۱۲۵۸۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ابزارهای تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌های مدیریت شهری تعیین شد

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 3 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور با پیشنهاد جعفر قادری در راستای الحاق یک بند به تبصره 4 ماده واحده لایحه بودجه 1401 موافقت کردند.

براساس این بند الحاقی به تبصره 4 ماده واحده لایحه بودجه 1401؛

شهرداری ها می توانند برای اجرای پروژه مدیریت شهری از انواع ابزار تامین منابع مالی و روش های اجرایی مناسب از قبیل منابع مالی، ساخت، بهره برداری و واگذاری (BOT) تامین منابع مالی و ساخت و تملک و بهره برداری (BOO)، طرح و ساخت کلید در دست (EPCF)، ساخت و بهره برداری و مالکیت واگذاری (BOOT)، ساخت و اجاره و واگذاری (BLT)، احیا و بهره برداری و انتقال (ROT)، ساخت و اجاره و بهره برداری (BLO)، مشارکت بخش عمومی و اختصاصی (PPP) با پیش بینی تضمین های کافی اقدام نماید.

آیین نامه اجرایی این بند ظرف مدت 3 ماه مشترکاً توسط وزارت کشور و وزارت امور اقتصاد و دارایی با همکاری شورای عالی استان ها و کسب نظر از شهرداری ها تدوین و به تصویب هیات دولت می رسد.

همچنین در ادامه نمایندگان با پیشنهاد مجتبی توانگر در راستای الحاق یک جزء به بند(الف) تبصره 4 با 171 رأی موافق، 13 رأِ مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

جزء الحاقی به بند(الف) تبصره 4 بدین شرح است؛ "جزء (1-2) بند (د) تبصره 19 قانون بودجه سال 1396 تنفیذ می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار