توقف فعالیت 26 واحد متخلف در پایش‌های شبانه محیط زیست استان تهران

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت در گشت و پایش‌های شبانه محیط زیست استان تهران در بهمن ماه سال جاری، از 1084 واحد صنعتی، صنفی و تولیدی کوچک و بزرگ مقیاس استان بازدید و فعالیت واحدهای آلاینده هوا در این پایش‌ها متوقف شده یا به حالت تعلیق درآمده است.

کد مطلب: ۱۲۵۸۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
توقف فعالیت 26 واحد متخلف در پایش‌های شبانه محیط زیست استان تهران

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در تشریح این خبر با اشاره به اینکه برنامه ویژه پایش های محیط زیست استان تهران از ابتدای آبان ماه آغاز و تا پایان بهمن ماه ادامه داشت و براساس این گشت و پایش ها، محیط زیست تهران شب‌ها مورد رصد قرار می گرفت تا از فعالیت های آلاینده خصوصا در بخش هوا جلوگیری شود، اظهار داشت: در بهمن ماه، 21 محور مواصلاتی در سطح استان از سوی کارشناسان محیط زیست و اکیپ های گشتی، مورد پایش و کنترل قرار گرفت که حدود 60 پایش از واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس و نیروگاهی انجام شد و 1074 مورد واحد صنعتی و صنفی کوچک مقیاس گاها بطور مستمر مورد بازدید و بررسی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در این گشت‌ها نوع و میزان سوخت نیروگاه ها و صنایع بزرگ نیز بصورت شبانه روزی پایش و کنترل شد و از خروجی دودکش‌های کلیه نیروگاه‌ها و صنایع نفتی نمونه برداری لازم به انجام رسید، اظهار کرد: پایش28 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین بصورت روزانه و نظارت دقیق بر این واحدها در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش ها بود.

محمودی همچنین در ادامه به بازدید از 250 واحد معدنی شن و ماسه در سطح استان در بهمن ماه اشاره داشت و افزود: پایش شبانه روزی شهرک‌های صنعتی استان به تعداد 94 مورد از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ماموریت‌های گشت و پایش استان تهران بود.

وی با بیان اینکه در پایش‌های انجام شده مجموعا 55 مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحدهای آلاینده صادر و به مسئولان آنها ابلاغ شد، بیان داشت: در طی این مدت و در جریان پایش‌های شبانه، فعالیت 26 واحد آلاینده نیز متوقف شد.

محمودی در پایان خاطرنشان کرد: در طول این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت‌های شبانه با 105 مورد حریق ناشی از ضایعات سوزی و پسماند سوزی مواجه شدند و اقدام به اطفاء آن کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار