عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با پانا:

روابط خارجی ایران در دولت سیزدهم بهبود پیدا کرده است

آزادسازی سواحل موجب از بین رفتن تبعیض می‌شود و مورد رضایت مردم است/ تسهیل صدور مجوزها یکی از اقدامات مثبت وزارت اقتصاد بود/ صادرات ایران در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است

تهران (پانا) - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در روابط خارجی شرایط ما بهبود پیدا کرده است، گفت رابطه ایران با روسیه، پیوستن ایران به پیمان شانگهای، ارتباط ایران با ترکمنستان و انتقال گاز ترکمنستان از طریق ایران به آذربایجان نشانه‌های خوبی از روابط خارجی ما است.

کد مطلب: ۱۲۵۷۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
روابط خارجی ایران در دولت سیزدهم بهبود پیدا کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌و‌گو با پانا در ارزیابی عملکرد دولت، اظهار کرد: «عملکرد دولت طی ۶ ماه گذشته عملکرد مثبتی است. هم مبارزه با کرونا تا حدود زیادی موفقیت‌آمیز و هم واکسیناسیون همگانی مؤثر بود گرچه درصدی از مردم ما در برابر واکسیناسیون مقاومت می‌کنند و واکسن نمی‌زنند و متاسفانه در روزهای اخیر ما شاهد افزایش آمار مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا هستیم اما باز هم قابل مقایسه با سایر کشورها نیست و این موضوع نشان‌دهنده موفقیت دولت در این زمینه است.»

ثبات نرخ ارز و قیمت‌ها

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی افزود: «در اولویت دوم شاهد ثبات نرخ ارز و بازار هستیم. گرچه هنوز به نقطه هدف نرسیده‌ایم اما تا حدود زیادی این ثبات بازار و قیمت‌ها خصوصا در مورد ارز مشهود است. الان ارز در بازار آزاد ٢٧ هزار تومان است و این نشان می‌دهد که تدابیر دولت و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در مورد مسأله ارز جواب داده است. البته نرخ ارز تحت تأثیر مذاکرات وین نیز هست.»

وی بیان کرد: «در خصوص قیمت کالاها آنچه که پیشتر شاهد آن بودیم را امروز شاهد نیستیم. در حال حاضر برخی از کالاها مانند برنج افزایش قیمت داشته است اما بیشتر عوامل داخلی بر آن تاثیر گذاشته است؛ چرا که تولید برنج ٣٠ درصد کاهش پیدا کرده است.»

مصباحی مقدم ضمن اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم، اظهار کرد: «رابطه ایران با روسیه، پیوستن ایران به پیمان شانگهای، ارتباط ایران با ترکمنستان و انتقال گاز ترکمنستان از طریق ایران به آذربایجان نشانه‌های خوبی از روابط خارجی ما است. سفر آقای رئیسی به قطر و سفرهای جدید ایشان به کشورهای حوزه خلیج فارس، گام مثبتی است بنابراین در روابط خارجی نیز شرایط ما بهبود پیدا کرده است.»

صادرات ایران در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه صادرات ما در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، گفت: «افزایش صادرات قابل توجه است و صادرات نفت ما به بالای یک میلیون بشکه رسیده است. نکته بسیار مهم این است که درآمد حاصل از صادرات نفت بر خلاف گذشته دریافت می‌شود و بلوکه نمی‌شود.»

تغییرات مدیریتی باید با سرعت انجام شود

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: «گاهی در تصمیم‌گیری‌ها ما شاهد کُندی هستیم. اگر بناست تغییراتی در مدیریت‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و وزارتخانه‌ها رخ دهد، این تغییرات نباید با سرعت کم انجام شود چون کسانی که امروز بر سر کار هستند، در مدیریتشان احساس ثبات ندارند طبعاً قدرت تصمیم‌گیری نیز نخواهند داشت.»

تصمیم دولت برای افزایش پلکانی حقوق کارمندان دولت در سال آینده عادلانه و مورد رضایت مردم است

وی به مصوبات دولت نیز اشاره کرد و گفت: «در مجلس هشتم ما قانون یکسان‌سازی خدمات را تصویب کردیم به گونه‌ای که خدمات دولت به گونه‌ای باشد حداکثر حقوق‌ها هفت برابر حداقل حقوق باشد اما متاسفانه پس از مدتی این قانون نادیده گرفته شد و توسط دستگاه‌های مختلف نقض شد. به جایی رسیدیم که این هفت برابر حداقل به ۲۰ برابر حداقل تبدیل شد. به حمدالله الان خبر می‌رسد که مجلس نیز در این صدد است که حداکثر پرداختی‌های کارکنان دولت هفت برابر حداقل پرداختی باشد. این عادلانه و مورد رضایت مردم است.»

مصباحی مقدم اضافه کرد: «صدور مجوزها تسهیل شده است که این یکی از اقدامات مثبت وزارت اقتصاد بوده است و شایسته تقدیر است.»

اقدامات دولت در آزادسازی سواحل مورد رضایت مردم است

وی در خصوص فرمان رئیس‌جمهوری برای آزادسازی سواحل نیز بیان کرد: «این اقدام، اقدامی است که موجب از بین رفتن تبعیض می‌شود چون قبلاً این تبعیض وجود داشت و دستگاه‌های دولتی مراکز تفریحی ایجاد کرده بودند که این مراکز تفریحی به دریا دسترسی داشت و مردم عادی اجازه استفاده از این مراکز تفریحی را نداشتند. در مورد رودخانه کرج نیز این مسأله اجرایی و عملیاتی شد و باید از اقدامات قوه قضاییه و دولت تشکر و قدردانی کرد که موجب شده رضایت مردم نیز جلب شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار