100 شهید از 36 هزار شهید دانش‌آموز، اهل کاشمر بودند

کاشمر (پانا) - همکلاسی شهید در برنامه شبی با شهدا در کانون عاطفه کاشمر گفت یکی از ویژگی‌های شهید کاظم‌ نژاد رحیم حضور داوطلبانه و ایثارگرانه در فوق برنامه‌های مدرسه و جامعه بود.

کد مطلب: ۱۲۵۶۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
100 شهید از 36 هزار شهید دانش‌آموز، اهل کاشمر بودند

سعید حیدریان همکلاسی شهید کاظم نژاد رحیم و از پیشکسوتان آموزش و پرورش کاشمر در گفت و گو با پانا در برنامه شبی به یاد شهدا گفت: شهید کاظم نژاد رحیم، دانش آموزی پر انرژی، شاداب و سرحال و باانگیزه بود و مخصوصا در دوران جنگ بسیار سخت کوش و پرتوان بود.
حیدریان قلب مهربان و وقت شناسی را از دیگر ویژگی های شهید برشمرده و گفت: شهید کاظم در فعالیت های فوق برنامه بسیار فعال بود و در هر جایی که نیاز به کمک داشتند حاضر می شد و از نیروهای اصلی انجمن اسلامی دانش آموزان و بسیج دانش آموزی مدرسه بود و اوقات فراغت را نیز با حضور در کانون لقمان و همکاری با شهید هادی شهابیان و مربیان کانون سپری می کرد و آنقدر ماهر و توانا بود که در همان دوران دانش آموزی به عنوان مربی افتخاری سایر دانش آموزان را راهنمایی و تعلیم می داد.
وی افزود: براساس آماری که اعلام شده 36 هزار دانش آموز شهید داریم که بعضا از مدرسه به صورت داوطلبانه به جبهه اعزام شدند و در همان جا تحصیلات خود را در ستادهای پشتیبانی جنگ آموزش و پرورش ادامه می دادند که از این تعداد حدود 100نفر دانش آموز شهرستان کاشمر هستند.
این همکلاسی شهید با بیان اینکه کاظم از نظر اندام بزرگتر از هم سن وسالان خود بود، گفت: کاظم در دوران جنگ تحمیلی، در 14 سالگی، به فراگیری آموزش نظامی پرداخت و بلافاصله پس از اتمام آموزش، به جبهه رفت. در اثنای حضور در جبهه، چند بار مجروح شد، اما به محض بهبودی نسبی، دوباره به جبهه می‌رفت. بعد از 2 سال حضور در گردان کوثر، به نیرو‌های غواص گردان نوح پیوست و رشادت‌‌هایی بی­شمار، از خود به یادگار گذاشت. سرانجام، به تاریخ 18 فروردین سال 66 در جریان عملیات کربلای ۸ در سمت فرماندهی گروهان غواص، هدف اصابت گلوله‌ سیمینوف دشمن قرار گرفت و به‌ شهادت رسید. پیکر پاکش را پس از چند روز، به کاشمر انتقال دادند و پس از تشیعی باشکوه، در جوار امام‌زاده سیدحمزه(ع) باغمزار به‌خاک سپردند.


خبرنگار: فرزاد آسوده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار