معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش وپرورش جوادآباد:

اخلاق معنوی مهمترین شرط بیانیه گام دوم انقلاب است

جوادآباد (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش وپرورش جوادآباد جهاد تبیین را مهمترین شرط جامعه سالم در شرایط کنونی دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۶۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اخلاق معنوی مهمترین شرط بیانیه گام دوم انقلاب است

نغمه خسروی، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش وپرورش جوادآباد در پنجمین جلسه معاونین و مربیان پرورشی منطقه، به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و بیان کرد: مهمترین هدف این بیانیه رعایت اخلاق و معنویت در زندگی فردی و اجتماعی است. اگر در هر فرد اخلاق معنوی ریشه کند، تمام آرمان‌های زندگی فردی و اجتماعی او به سمت همین اخلاق سوق داده خواهد شد.

خسروی در ادامه با اشاره به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: جامعه ما در بهمن ۱۳۵۷ انقلاب همراه با اخلاق معنوی ایجاد کرد تا توانست پیروز شود. کشورهای بزرگ دیگری هم در جهان انقلاب کرده‌اند اما هدفشان چیز دیگری بوده و اگر نام انقلاب ایران در جهان طنین‌انداز شده به دلیل همین اخلاق معنوی بوده که ماندگار شده است. کشور‌های پیشرفته دنیا به دلیل نداشتن اخلاق همراه با معنویت بالاترین آمار خودکشی را دارند زیرا مادیات اگر همراه با اخلاق معنوی نباشد به جهنمی تبدیل می‌شود که نه تنها فرد بلکه جامعه و چه بسا دنیا را نابود خواهد کرد. ابرقدرت‌های جهان که حرف اول را از نظر ثروت می‌زنند، به دلیل نداشتن همین اخلاق معنوی تمام این ثروت‌ها را تبدیل به بمب و موشک کرده برای نابودی کشور‌های کوچک‌تر و ضعیف‌تر تا از آن‌ها پلی بسازند برای صعود خود و چه بسا نمی‌دانند که همین پل باعث سقوط آن‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به بصیرت انقلابی و شناختن دشمنان حقیقی انقلاب تصریح کرد: همین شهدا با خونشان درخت انقلاب را آبیاری کردند و امروز وظیفه ملی و دینی همه ما است که به آن‌ها ارج نهیم و حقشان را چه فردی و چه اجتماعی به جا آوریم‌. فرهنگیان به خصوص شما مربیان پرورشی باید علم و دانش خود را به روز کرده و دائما در تلاش باشید تا بتوانید همین پیشرفت‌ها و دستاورد‌های انقلاب را برای دانش‌آموزان تبیین کنید. این یک نوع جهاد است که وظیفه همگانی است. امروزه دشمنان انقلاب به هر کاری دست می‌زنند تا نسل جوان را گمراه کنند و این وظیفه امروز و در شرایط بحرانی جامعه که فضای مجازی حرف اول را در هر خانواده می‌زند، بیشتر و بیشتر احساس می‌شود. باید چشمانتان را باز کنید و راه نفوذ شیاطین را ببندید و با روشنگری‌های خود، دانش‌آموزان را به چرخه علم و دانش برگردانید.

خبرنگار: ملیحه خواری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار