نوری خبر داد

افزایش سرانه فضای آموزشی به برکت انقلاب اسلامی

تهران (پانا) _ وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح و بهره‌برداری پروژه مدارس شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا به اهمیت کار خیران مدرسه‌ساز را ستودنی خواند و از افزایش سرانه فضاهای آموزشی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سرانه فضای آموزشی به برکت انقلاب اسلامی

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره مجاهدت های مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی عنوان کرد: مردم این دیار با قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در اعتراض به دستگیری امام خمینی(ره) ثابت کردند مصداق بارز آیه فضل الله المجاهدین هستند.

وی گفت: اگر همان سال مردم در زمره مجاهدین بودند انقلاب به ثمر می نشست.

این مقام مسئول با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در بند سوم این بیانیه به مشارکت مردم در همه امور و اهمیت آن اشاره شده است.

نوری با تقدیر از خیران مدرسه ساز در این شهرستان ها افزود: عملکرد خیرین آنقدر مهم و مقدس است که همیشه سرمنشاء خیر و برکت است و این برکت به همراه روزی است نه سود.

وی با اشاره به اینکه این خیر و برکت نسل به نسل باقی می ماند، گفت:گذشتن از مال دنیا شهامت و ایثار خاصی را می طلبد.

نوری افزود: سرانه فضای آموزشی در قبل از انقلاب کمتر از ۱.۵ متر بوده و به برکت انقلاب اسلامی این سرانه به بیش از ۵.۲ متر مربع رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: زمانی نهایتاً ۴۰ هزار معلم با مدرک لیسانس وجود داشت، اما الان این رقم بالای ۷۰۰ هزار نفر معلم دارای مدرک لیسان و بالاتر است.

وی در پایان گفت: در کنار کمبود ها و نیاز به ترمیم آنها نقاط قوت زیادی هم داریم که باید به کمک هم در رفع مشکلات تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار