مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

جهاد مدرسه‌سازی ادامه دارد

قرچک (پانا) - مدارس کشور باید به کانون‌های تربیتی فعال در جهت آموزش مهارت‌های‌زندگی و سبک زندگی اسلامی تبدیل شوند و نقشی فراتر از تعلیم و تربیت داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۵۵۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
جهاد مدرسه‌سازی ادامه دارد

سید مجتبی‌هاشمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان‌تهران در گفت و گو با پانا در جهت افزایش کارایی مدارس در ابعاد فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: آنچه در سند تحول بنیادین هدف‌گذاری شده است چشم‌انداز تبدیل مدرسه به کانون تربیتی محله است که مدرسه باید نقشی فراتر از تعلیم و تربیتی که در آن مجموعه اتفاق می‌افتد داشته باشد.

سیدمجتبی‌هاشمی وظیفه ذاتی مدارس را آموزش مهارت‌های سبک زندگی اسلامی به دانش‌آموزان تلقی کرد و گفت: علاوه بر محیط مدرسه و عوامل اجرایی آن، خانواده‌ها نیز نقش مهمی را بر عهده دارند و لازم است مشارکت آنان توسعه یابد.

وی نیازهای موجود در سطح آموزش را براساس نیاز محلی و منطقه‌ای تعریف کرد و افزود: هم‌اکنون در سطح منطقه و مدیریت آموزشگاهی نیز صاحب برنامه‌های متعددی هستیم، باید از فضاهای‌ خالی مدرسه بیشتر برای حل مسائل و مشکلات سطح محله استفاده شود زیرا این هدف گذاری دقیق است و موظف هستیم زمینه‌های آن را فراهم کنیم.

هاشمی وجود کانون‌های تربیتی محلات را بسیار مفید دانست و تشریح کرد: این کانون‌های تربیتی که بصورت ۲۱مدرسه در ۲۱ منطقه شهرستان‌های استان تهران ایجاد شده است، شروع به فعالیت کردند.

این مقام مسئول از تفاوت معنادار سرانه‌آموزشی در شهرستان استان تهران با میانگین کشوری ابراز نگرانی کرد و افزود: یکی از شاخص‌های ارتقایی که باید بعنوان نهاد آموزش و پرورش مطلوب به آن دست پیدا کنیم درصد بهره‌برداری از فضای فیزیکی برای دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان برای رسیدن به این شاخص رصد دقیق و مطالعه اسکان جمعیت مهاجرپذیر و حوزه جغرافی را حائز اهمیت عنوان کرد.

وی از فعالیت دفاتری با عنوان جهاد مدرسه سازی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: این دفاتر به تازگی شروع به کار کردند و کار مطالعاتی را بر عهده دارند.

گفتنی است تاکنون ۴۹ پروژه آموزشی و ۳ پروژه پرورشی از سوی مدارس تحویل آموزش و پرورش شده است که مجموعا ۵۳ پروژه به داشته های آموزش و پرورش افزوده شد.

هاشمی در پایان هدف از فعالیت های متنوع نهاد آموزش و پرورش را شناسایی و ارزیابی نیازها و منابع موجود عنوان کرد و گفت: باید در راستای ساخت و ساز مدارس که نیاز اصلی و اساسی ما است توجه ویژه ای داشته باشیم.

خبرنگار: راضیه‌یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار