مهدی خورشیدی*

ما برای دانش‌آموزان یا دانش‌آموزان برای ما؟

کلاس‌های آموزش خبرنگاری به دانش‌آموزان به ما این فرصت را می‌دهد تا بتوانیم فکر کنیم که ما برای آنها قدمی برمی‌داریم یا آنها باعث می‌شوند کاری درخور انجام شود.

کد مطلب: ۱۲۵۵۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ما برای دانش‌آموزان یا دانش‌آموزان برای ما؟

وقتی به تلاش‌های ارزشمند شما دانش آموزان می نگریم، بی نهایت خداوند را شاکریم که توانسته ایم قدمی کوچک برای شما عزیزان برداریم و می دانیم که همه شما سرشار از استعداد، توانمندی و خلاقیت هستید که ما به تمام و کمال نمی توانیم پاسخگوی این همه تلاش و انگیزه و پویایی شما عزیزان باشیم. اینجا مازندران سرزمینی اسطوره ای که باید در عمق وجود تک تک این پاک سرشتان قدم نهاد تا فهمید که اول و مهمتر از همه چیز احساسات پاک شماست، بعد درست گزارش تهیه کردن و درست نوشتن خبر که قطعا در مسیر با تکرار و تمرین و کسب تجربه حاصل خواهد شد. وقتی می بینم خبرنگاری با تمام ذوق و شوق، خبری را حتی ناقص ارسال می کند اولویت ما نگه داشتن این انگیزه و بالابردن سطح اعتماد به نفس خبرنگاران و در مرحله دوم یادگیری فنی خبرنگاری است، اما خیلی دوست داشتیم خبرگزاری پانا و اتاق آنالیز مرکز هم انگیزه های بچه ها را به شکل درست دریافت می کرد تا آنان در مسیر یادگیری و تجربه، دچار سرخوردگی و یأس و ناامیدی نشوند.

شور و شوق در این مدرسه بی حصار با کوچکترین ندانم کاری و یا حاشیه انگاری و سطحی نگری می تواند به محاق برود و در انگیزه های بکر متربیان تزلزل ایجاد کند که خدای نکرده شائبه اینکه دانش آموزان برای ما هستند بوجود نیاید چون همه ما برای دانش آموزان هستیم.

امیدواریم با همراهی و همیاری با تاسی از اسناد بالادستی قوانین سازمان دانش آموزی گامی هر چند کوچک برای فرداپردازان این مرزو بودم برداریم.

فرهنگی و مربی آموزش و پرورش استان مازندران*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار