محمدرضا شفیعی: تمام شخصیت‌های داستان به غیر از کلاهی و شهید بهشتی واقعی نیستند

تهران (پانا) -محمدرضا شفیعی می‌گویدشخصیت هایی که در داستان فیلم سینمایی «ضد»طراحی شده است و به غیر از شخصیت دکتر بهشتی و کلاهی شخصیت واقعی و ما به ازای تاریخی در سکانس ها ندارند.

کد مطلب: ۱۲۵۵۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
محمدرضا شفیعی: تمام شخصیت‌های داستان به غیر از کلاهی و شهید بهشتی واقعی نیستند

نشست خبری فیلم سینمایی «ضد» با حضور محمدرضا شفیعی (تهیه کننده)، امیرعباس ربیعی (کارگردان)، مهدی نصرتی (بازیگر)، هاشم مرادی مدیر فیلمبرداری، حسین تراب نژاد ، لیلا زارع (بازیگر)، مهدی سعدی (تدوینگر)، نادر سلیمانی (بازیگر)، محمدرضا شجاعی (طراح صحنه و لباس)، علی عدالت دوست (صدابردار)، لیندا کیانی (بازیگر)، مرتضی کوهزادی (طراح گریم) و مهشید جوادی (بازیگر) برگزار شد.

در بخشی از این نشست محمدرضا شفیعی گفت: خوشحالم در این جمع هستم و امیدوارم مخاطبان با فیلم ارتباط برقرار کنند.
وی ادامه داد: این فیلم در سال 95 کلید خورد. فکر میکنم به واقعه هفتم تیر ماه آنچنان که باید بها ندادند چرا که مهم ترین فرصت انقلاب بودند و به صورت جهانی اهمیت داشت. در این واقعه 70 و چند نفر را به شهادت رساندند و سازمان مجاهدین تا امروز به صورت رسمی مسئولیت این اقدام را برعهده نگرفته است و دلایل مختلفی دارد. یکی از دلایلی که این گروهک منافقین ترور را برعهده نگرفت در واقع علت تروریستی شدن نام سازمانشان شود. حقیقت هایی برای ساخت فیلم لازم بود و پرونده های مفتوح در دستگاه های امنیتی لازم بود تا بررسی شوند و قصه این فیلم رخ دهد. در نهایت تصمیم گرفتیم این اثر را تولید کنیم و اواخر سال 1399 تولید شد و 1400 به پیش تولید رسید.
در ادامه این نشست لیلا زارع گفت: اینکه تا چه میزان از خروجی کار راضی هستم را مخاطب باید بگوید اما این اثر را عاشقانه کار کردم. وجه انسانیت و عاشقانه این نقش را دوست داشتم گرچه فرجام سختی داشت اما سختی را به جان خریدم و امیدوارم نتیجه رضایت‌بخش باشد. من نقش های زیادی را بازی کردم که به شخصیت اصلی‌ام نزدیک بود.
زارع درباره گریم خود بیان کرد: اگر بشاش تر در فیلم نمایش داده شدم‌، خوشحالم. به هر حال من بازیگر هستم و داخل و خارج فیلم چهره مجزا دارم.
همچنین در ادامه مرتضی کهزادی طراح گریم گفت: سعی کردیم گریم لیلا زارع را بشاش نشان دهیم.
پس از آن لیندا کیانی، بازیگر این فیلم گفت: با توجه به سختی کار امیدوارم بتوانم نامزد نقش مکمل شوم. طبق صحبت هایی که با امیرعباس ربیعی داشتم تمام تلاشمان را کردیم تا با نقش زن های منافق در تلویزیون و سینما متفاوت باشد. ربیعی نگاهی متفاوتی داشت و حتی تصویری که رقم خورد از تصور من دور بود و تلاشم بر این بود به ذهنیت او نزدیک شوم.
امیرعباس ربیعی، کارگردان فیلم نیز عنوان کرد: هر فیلمی مضمون خود را می طلبد وقتی فیلم «لباس شخصی» که فیلم اولم بود را کار کردم درام جای داشت اما این کار درباره انفجار حزب بود و چنین پایان بندی انتخاب شد تا به اینجا برسیم.
وی درباره سکانس‌های شهید بهشتی نیز عنوان کرد: این سکانس شاید بازخورد نماهنگ برای مخاطب داشته باشد اما باید روی شخصیت دکتر بهشتی بیشتر متمرکز باشیم. اسلوموشن منطقی سینمایی داشت و با احساس خاص نظاره گر دکتر بهشتی بودیم.

ربیعی یادآور شد: به نظرم تعلیق درباره ماجرا رخ داد و پایان برای تماشاگر آشکار است و همه می‌دانند شهید بهشتی ترور می‌شود بنابراین ماجرای داستان برای ما در اولویت بود تا تعلیق را برای شخصیت های دیگر داستان مانند شخصیت سعید به وجود بیاوریم.
شفیعی درباره اثرپذیری پایین نقش ها در فیلم «ضد» گفت: شخصیت هایی که در داستان طراحی شده است و به غیر از شخصیت دکتر بهشتی و کلاهی شخصیت واقعی و ما به ازای تاریخی در سکانس ها ندارند. شخصیت هایی که تخیل کرده ایم در حد تخیل باقی مانده اند و تنها دو مورد که ذکر شد، طراحی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار