اثرات مثبت و منفی آموزش مجازی و حضوری از نگاه یک مدیر مدرسه

کرج (پانا) - مدیر مدرسه حضرت مریم ناحیه 2 کرج عنوان کرد اثرات مثبت و منفی آموزش مجازی و حضوری در مدارس استان البرز بسیار زیاد است.

کد مطلب: ۱۲۵۵۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اثرات مثبت و منفی آموزش مجازی و حضوری از نگاه یک مدیر مدرسه

بتول عبدالهی مدیر مدرسه حضرت مریم ناحیه 2 کرج ،در خصوص معضلات دانش آموزان در آموزش های مجازی و حضوری در گفت و گو با پانا اظهار کرد:« برگزاری کلاس های حضوری خیلی بهتر از کلاس های مجازی است زیرا کلاس های مجازی بلا استفاده و بدون فایده است. ولی اگر بخواهیم به اثرات مثبت و منفی آموزش مجازی و حضوری اشاره کنیم به عنوان مثال یکی از محاسن فضای مجازی امکان دیدن تدریس در چند نوبت است که وجود دارد و دانش آموز در زمانی که وقت و حوصله دارد تدریس معلم را می بیند یا اینکه دبیر می تواند ویدئو و کلیپ های با کیفیتی تولید کند که این امکان در کلاس حضوری وجود ندارد، مخصوصا در مدارس دولتی به دلیل کمبود امکاناتی که وجود دارد.»

وی از معضلات کلاس های مجازی به ارتباط میان معلم و دانش آموز اشاره کرد و گفت: «در فضای مجازی این ارتباط بین معلم و دانش آموز وجود ندارد، اما در کلاس حضوری دانش آموز می تواند چهره به چهره با دبیر خود ارتباط برقرار و حس های دبیر خود را دریافت کند و معلم هم می تواند احساسات دانش آموز را تا حدود زیادی دریافت کند. همین ارتباط عاطفی، احساسی، چشمی و روانی که بین دبیر و دانش آموز برقرار می شود، خود باعث دریافت بهتر مطالب درسی دانش آموز می شود. اگر چه ما دانش آموزانی داشتیم که در کلاس های حضوری هم درک و دریافت خوبی از درس نداشته اند.»

عبدالهی در پایان یادآوری کرد:« اگر به صورت کلی به این موضوع نگاه کنیم کلاس های حضوری مفیدتر واقع شده است، به این دلیل که دانش آموز ارتباط بهتری با معلم برقرار می کند. دانش آموز در کلاس های حضوری جنب و جوش بیشتری دارد. به معنای دیگر ارتباط فعال در کلاس ایجاد می شود که در آن لحظه در فضای مجازی رخ نمی دهد و انگیزه برای درس خواندن ایجاد نمی شود که دانش آموز راغب به درس خواندن شود.»

خبرنگار؛ پانیذ مرتضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار