برگزاری آیین افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۷ پروژه به‌مناسبت دهه فجر در شیروان

شیروان (پانا) - آیین افتتاح و کلنگ‌زنی متمرکز ۱۰۷ پروژه، با اعتباری بالغ بر 198 میلیارد تومان، با حضور استاندار خراسان‌شمالی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۷ پروژه به‌مناسبت دهه فجر در شیروان

استاندار خراسان شمالی در این افتتاحیه با تبریک دهه فجر گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در سایه ایمان، رهبری، وحدت و با هم بودن اتفاق افتاد، بر این اساس باید قدر این پیروزی با ارزش را بدانیم.

محمدرضا حسین نژاد، با اشاره به اینکه به برکت نوع مدیریت مقام معظم رهبری بود که شهید سلیمانی را به جامعه تحویل داد، افزود: دشمنان با وجود اجرای طرح های تجزیه طلبی، ترور، تحریم و هشت سال جنگ تحمیلی، امیدشان به ن امیدی تبدیل شد و امروز در فضای مجازی بیشتر تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه مردم لایق خدمات ویژه هستند، گفت: فرصت ها با سرعت می گذرند و ما باید وقت مان را با پرداختن به مسائل حاشیه ای و گله مندی از یکدیگر به هدر ندهیم و قدر مسئولیتی را که به ما محول شده است بدانیم.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه از پساب به عنوان طلای خاکستری یاد می شود افزود: پروژه های ناتمام در رابطه با طرح فاضلاب شهری، باید هر چه سریع تر تکمیل شوند و پروژه های جدید نیز حتی در روستاها نیز به بخش فاضلاب پیگیری و اجرا شوند.

امام جمعه شهرستان شیروان نیز با بیان تبریک دهه فجر گفت: ایام دهه فجر در تاریخ ملت ایران ایامی شکوهمند و با ارزش است و در مسیر پر افتخاری قرار دارد و در این مسیر اگر کسی قصور یا کوتاهی کند باید پاسخگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین تکمیلی در ادامه تمایز انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب های دنیا، در فرهنگی بودن، عدالت طلبی، تکیه بر ایمان و معنویت اسلام ناب برشمرد.

وی گفت: از مجموعه مدیران استانی انتظار داریم تا در راستای کاهش و حل دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه های طلاق ، مواد مخدر ، حاشیه نشینی و بیکاری اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان شیروان نیز با ارائه گزارش کوتاهی در رابطه با پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر سال جاری گفت: در دهه فجر امسال ۱۰۵ پروژه افتتاح و ۲ پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد و بیشتر این پروژه ها نیز مربوط به ۱۷ دستگاه، شامل اداره های مخابرات، جهاد کشاورزی، امور برق و آبفا است.

دولت اسماعیل زاده، افتتاح آسفالت جاده روستاهای نظرعلی و نظر محمد، مجتمع آموزشی دخترانه پروفسور مریم میرزاخانی در شهر زیارت، سالن ورزشی روستای زوارم، واحد تولید مرغ گوشتی، جمع آوری فاضلاب و پارک حافظ را به عنوان تعدادی از پروژه های شاخص اعلام کرد و از کلنگ‌زنی ساخت گلزار شهدای روستای سنجد و تکمیل زنجیره تولید مرغ، با اعتباری بالغ بر ۱۹۸ میلیارد تومان خبر داد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امیدواریم با فضای ایجاد شده در کشور بتوانیم خدمات خوبی را انجام دهیم و رضایت رهبری را کسب کرده و با نگاهی ویژه به مناطق محروم، مشکلات آنان را به صورت ریشه‌ای حل کنیم.

جدی با ابراز تقدیر و تشکر از برخی مدیران پرتلاش و پیگیر در بخش محرومیت‌زدایی در حوزه راه های روستایی افزود: اعتبارات این بخش هفت برابر شده است و سال آینده نیز آسفالت راه های روستایی افزایش پیدا خواهد کرد که این نشان از پیگیری و نگاه یک مدیر فعال است که می تواند چقدر تاثیرگذار باشد.

وی از اختصاص۲۰ میلیارد تومان در جهت محرومیت زدایی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: از بخش مسئولیت اجتماعی نیروگاه برق، یک مدرسه ۶ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان ساخته خواهد شد و راه شیروان به اوغاز و سپس به باجگیران که یک راه حیاتی است و راه شیروان به اسفراین نیز باید از ردیف های استانی پیگیری و اجرا شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت 30 درصدی پروژه فاضلاب شهری خبر داد و افزود: این پروژه باید با کمک مسئولان استانی و شهری کامل شود و در مسکن مهر شیروان نیز که حدود هزار و ۵۰۰ خانوار ساکن هستند، متاسفانه حتی برخی از خدمات از جمله آسفالت معابر نیز در آن پیاده نشده است.

جدی در پایان با ابراز گلایه از برخی مسئولان، بابت مشخص نشدن محل اجرای طرح مسکن ملی گفت: با وجود جذب ۶۳۰ میلیارد تومان اعتبار جهت آبرسانی به مناطق روستایی و شهری، اجرای آن به ۲۰ درصد هم نرسیده و مشکل آن، پیگیری نکردن مسئولان استانی است و حتی آبرسانی به مجتمع عبدآباد، در حالی که سال مالی به اتمام می رسد، اما هنوز در برگزاری مناقصه، کاری انجام نشده است.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار