رییس مجلس شورای دانش‌آموزی منطقه ۱۴:

مجلس دانش‌آموزی، بستری برای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - رییس یازدهمین دوره مجلس شورای دانش‌آموزی منطقه ۱۴ معتقد است مجلس دانش‌آموزی، بستری برای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است که خودباوری را در آنها افزایش می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی، بستری برای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

هستی فتحی؛ رییس یازدهمین دوره مجلس شورای دانش آموزی منطقه ۱۴ گفت: «ما همیشه در طول تاریخ شاهد نقش مهم دانش آموزان در جامعه بوده ایم. هرگاه زمینه ای برای دانش آموزان به وجود آمده، آنها هم به بهترین نحو خود را ثابت کرده اند.»

وی در ادامه افزود: «یکی از اتفاقات نیکی که در مجلس شورای دانش آموزی تحقق پیدا می کند، همین موضوع است که این عرصه را برای دانش آموزان به وجود می آورد تا بتوانند افکار خارق العاده خود را وارد جامعه کنند. در اصل باعث می شود که نقش تصمیمات آنها در جامعه پر رنگ تر و نیز مهم و مورد توجه واقع شود.»

وی بیان کرد: «انتخابات مجلس دانش آموزی این تفکر را در ذهن دانش آموزان ایجاد می کند که آنها هم به اندازه کافی در آینده کشور و جامعه شان تأثیرگذار هستند. این نوید را به آنها می دهد برخلاف آنچه که تصور می کنند، مورد توجه قرار می گیرند و تصمیمات، ایده ها و نظراتشان محترم شمرده می شود. می توان گفت مجلس دانش آموزی، بستری برای تربیت اجتماعی دانش آموزان است که خود باوری را در آنها افزایش می دهد و باعث می شود دانش آموزان به یک بلوغ فکری برسند و برای عرصه های اجتماعی بزرگتر و مهم تر، آمادگی پیدا کنند. پس از ایجاد خودباوری، صرف فعل ما می توانیم است.»

فتحی گفت: «همانطور که اشاره شد، انتخابات مجلس شورای دانش آموزی باعث می شود، دانش آموزان نقش مهم خود را در جامعه احساس کنند. همین موضوع، باعث ایجاد حس مسئولیت پذیری در دانش آموزان می شود. وقتی دانش آموزان اهمیت وجود خود را متوجه شوند، قطعا حس پایبندی، تعهد به عمل و وظیفه شناسی در وجودشان خروشان می کند و خود را مسئول و فردی تأثیرگذار در جامعه می دانند‌.»

وی تأکید کرد: «مهم ترین اصلی که به یاری خدا در این مسیر دنبال خواهیم کرد، ایجاد حس خودباوری در بین دانش آموزان است. اینکه آنها خود را باور داشته باشند؛ بدانند قطعا و بدون شک در آینده این مرز و بوم تأثیر گذار هستند و در آینده نه چندان دور سکان این کشور را به دست خواهند گرفت. در دوران هشت سال دفاع مقدس، دانش آموزان ما با همین حس خودباوری توانستند خود را به فضای سنگر و جبهه بکشانند تا جایی که ما ۳۶ هزار دانش آموز شهید در طول جنگ تحمیلی داشته ایم.»

فتحی در پایان گفت: «مجلس دانش آموزی، همانگونه که از نام آن مشخص است، باید محور دانش آموزی داشته باشد. اگر ما بتوانیم از نیروی کار آمد، پای کار و با نشاط دانش آموزی، به بهترین نحو ممکن بهره ببریم، قطعا به لطف پروردگار شاهد یک مجلس پویا و توانمند در عرصه دانش آموزی خواهیم بود. پس بنابراین مهم ترین موضوع در ایجاد یک مجلس دانش آموزی قوی، استفاده حداکثری از ظرفیت خود دانش آموزان است. باید روحیه توانستن را در دانش آموزان ایجاد کرد. نگذاریم هیچگاه خود را دست کم بگیرند. چرا که تمامی دانش آموزان عزیز ما سرشار از نبوغ و استعدادهای فوق العاده هستند.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ پانیذ حاجی محمد امینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار