نماینده مجلس دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران:

مجلس دانش‌آموزی تمرین دموکراسی و مانند حضور نمایندگان مردم در مجلس است

اسلامشهر (پانا) - نماینده مجلس دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران معتقد است مجلس دانش‌آموزی به نوعی تمرین دموکراسی و همانند حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و ضرورت دارد مدیران آموزش و پرورش به نسل جوان بیشتر توجه کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۴۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی تمرین دموکراسی  و مانند حضور نمایندگان مردم در مجلس است

حسام جباری، نماینده مجلس دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران و دانش‌آموز پایه دوازدهم آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در گفت و گو با پانا اظهار کرد: در سال ۹۸ به عنوان عضو کوچکی شروع به فعالیت در رابطه با حضور در مجلس دانش‌آموزی کردم و بعد از انجام فعالیت‌های جنبی از جمله توجه به خواسته‌های دانش‌آموزان در مدرسه و جلب نظر مدیر و معاونین واحد آموزشی محل تحصیل خود موجب شد با هماهنگی سازمان دانش‌آموزی منطقه به عنوان کاندیدای شورای دانش‌آموزی و در ادامه پس از انتخاب در مجلس شهرستان‌های استان تهران رأی آوردم و این نتیجه اعتماد دانش‌آموزان به من بود.

وی در رابطه با دیدگاه خود در رابطه با مجلس دانش‌آموزی بیان کرد: اعتقاد دارم مجلس دانش‌آموزی به نوعی تمرین دموکراسی همانند حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است. با این تفاوت که آنها در سطح کشور فعالیت دارند و ما هم در ارتباط با حل مشکلات دانش‌آموزی در سطح مدارس کشور حرکت می‌کنیم.

جباری تصریح کرد: نماینده مجلس دانش‌آموزی می‌بایست از فکر خوب برخوردار بوده و صاحب نظر هم باشد و از سوی دیگر ضرورت دارد مدیران کشور خصوصا" مدیران آموزش و پرورش به ما نسل جوان بیشتر توجه کنند و از نظرات ما هم در اداره واحدهای دانش‌آموزی استفاده کنند و به نظر من ما می‌توانیم با این نوع نگرش خروجی‌های خوبی داشته باشیم.

نماینده مجلس دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران افزود: شاید این سوال پیش بیاید که یک دانش‌آموزدر آینده چگونه می‌تواند یک مدیر و فرد توانمند باشد و این موارد از همین مجلس دانش‌آموزی شروع خواهد شد، اگر کیفیت قوانین و دیدگاه به فعالیت ما در مجلس دانش‌آموزی مثبت باشد و فقط جنبه نمایشی نداشته باشد.

جباری اظهار کرد: من به عنوان نماینده مجلس دانش‌آموزی و یک دانش‌آموز می‌توانم با همکلاسی‌های خود ارتباط برقرار کنم و مشکلات آنها را در بسیاری موارد به چشم ببینم و با رعایت قانون ایده‌ها و پیشنهادات خود را به مسئولان واحد آموزشی و سپس منطقه و در نهایت طرح در مجلس دانش‌آموزی و در نهایت کمک وزیر آموزش و پرورش باشم و این در حال حاضر مطالبه دانش‌آموزان از یک نماینده مجلس دانش‌آموزی است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسائلی که در مجلس دانش‌آموزی می‌توان حتی با استفاده از نظرات اولیاء دانش‌آموزان مطرح کرد این است که پس از دو سال دوران کرونا و در دوران پسا کرونا آموزش و پرورش ما در کجا قرار دارد، دانش‌آموزان ما چه تغییراتی کردند، جسم و روح و روان آنها با چه مشکلاتی روبرو است و در مجموع بررسی کنیم آموزش مجازی یا حضوری و یا ترکیبی را اجرا کنیم و از نوعی سردرگمی که در شرایط فعلی وجوددارد، رهایی پیدا کنیم.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار