نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی:

لازم است نظام آموزشی، تربیت را بر تعلیم اولویت قرار دهد

قرچک (پانا) - نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به منطقه قرچک گفت تمامی امکانات به‌وجود آمده، ساختمان‌ها و تجهیزات برای پوشاندن جامه عمل بر اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۲۵۵۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
لازم است نظام آموزشی، تربیت را بر تعلیم اولویت قرار دهد

حسین نوش‌آبادی، نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا گفت: خداوند را شاکریم که دبیرستان عترت در شهرستان قرچک به همت مهدی رضا‌بیگ، خیر مدرسه‌ساز و با حمایت اداره کل نوسازی و اداره‌کل آموزش و پرورش‌ شهرستان‌های استان تهران پس از سال‌ها دوباره به چرخه آموزش بازگشت.

نوش‌آبادی افزود: همه ما می‌دانیم تمام تلاش‌هایی که برای تامین مکان و فضا و تجهیزات آموزشی و پرورشی و تامین نیرو انجام می‌دهیم، به سبب این است که بتوانیم در جهت رسیدن به اهداف آموزش و پرورش قدم مستحکم برداریم.

نوش‌آبادی با استناد بر قانون، وزارت آموزش و پرورش را نهاد مسئول در تعلیم و تربیت کشور دانست و در خصوص رسالت‌های این نظام گفت: وظیفه و رسالت این نظام، تعلیم و تربیت و آموزش نسلی است که می‌خواهند کشور را اداره کنند و اگر این رسالت از آموزش و پرورش گرفته شود، رسالتی باقی نخواهد ماند.

عضو نهاد قانون‌گذار کشور، رسالت‌‌های آموزش و پرورش را با استناد بر قانون گفت: وزارت آموزش و پرورش، قوانین و رسالت‌هایی را دارد که در مجلس به تصویب رسیده‌است؛ ماموریت وزارت آموزش و پرورش در چند جمله در قانون تصویب شده‌است و بر هیچکس پوشیده نیست.

وی یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش را در خصوص وظایف نظام آموزشی به چالش کشید و گفت: لازم است به این موضوع بیندیشیم که تا چه حد به اهداف آموزش و پرورش دست یافته‌ایم و خودمان را ارزیابی کنیم تا بتوانیم مواضع و راهکارها را بیابیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی، تقویت و تحکیم مبانی اعتقادی، دینی و اخلاقی نسل آینده، رشد فضایل اخلاقی و فکری دانش‌آموزان، ایجاد روحیه تعهد دینی و التزام عملی به احکام اسلام در صدر اهداف آموزش و پرورش دانست و گفت: بعد از توجه به تمامی این موضوعات، ارتقای بینش سیاسی بر اصل ولایت فقیه است و علاوه بر نظام اسلامی، قانون اساسی نیز این تکالیف را بر عهده کارگزاران نظام تعلیم و تربیت نهاده است؛ بنابراین کارهای غیر از این امور بر خلاف قوانین است.

حسین نوش‌آبادی تاکید کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی، استقلال فرهنگی بوده است و تصدی استقلال فرهنگی در راستای دستگاه تعلیم و تربیت است و این نظام وظیفه دارد که دانش‌آموزان را از روحیه استقلال فرهنگی برخوردار کند؛ لازم است که دانش‌آموزان خروجی آموزش و پرورش به قدری از استقلال و بنیه قوی ایمانی، دینی، علمی برخوردار باشد تا بتواند از فرهنگ خود دفاع کند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش لازم است تربیت را بر تعلیم اولویت بداند؛ زیرا تا زمانی که تزکیه و تربیت نباشد، دانش و علم هم تشکیل نخواهد شد.

این مقام مسئول تشریح کرد: آموزش و پرورش ضروری‌است که بتواند نسلی را پرورش دهد که تقویت روحیه عدالت‌پذیری، عدالت گستری و ظلم ستیزی داشته باشد و بتواند با تبعیضات ناروا مقابله کند؛ البته لازم است این نظام به قدری توانمند شود که بتواند استعداد‌های جوان را شناسایی کند.

وی خطاب به معلمین گفت: امروزه عمل به رسالت‌های آموزش و پرورش، بیشترین کمک را به مواضع و مشکلات جامعه می‌رساند و اگر تربیت‌مان درست نباشد، یعنی در نظام تعلیم و تربیت کاستی بوده‌است و انجام کارها بر خلاف قوانین نیز به صورت خودجوش تربیت‌ها را مختل می‌کند.

وی در پایان افزود: ضروری‌است رقابت‌ها در کرسی‌های مدیریتی آموزش و پرورش بدون در نظر گرفتن اهداف آموزش و پرورش صورت نگیرد و اولین هدف برای کسب تصدی در آموزش و پرورش باشد که مسئول مربوطه بتواند به اهداف این نظام جامه عمل بپوشاند‌.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه فعلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار