سید رضا فاطمی امین*

48 پروژه ملی، بستری برای رشد 8 درصدی اقتصاد

تهران (پانا) - رشد 8 درصدی اقتصاد در بودجه 1401 دیده شده است. بر این اساس ضرورت دارد تمام بخش‌ها مساعدت، همدلی و همکاری کنند تا رشد پیش‌بینی شده محقق شود و اقتصاد کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد

بدین جهت یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در رشد 8 درصدی اقتصاد سهم بسزایی داشته باشد، صنعت و معدن است. اتفاق مهمی که در این پروژه ملی دنبال شده، زنجیره تولید است، سعی ما این بوده است که به زنجیره تولید به خوبی پرداخته شود تا تمام بخش‌ها به صورت متوازن رشد کنند. متأسفانه در دهه ۹۰ میزان سرمایه‌گذاری در کشور روند نزولی به خود گرفت به گونه‌ای که میزان سرمایه‌گذاری در کشور از میزان استهلاک سرمایه‌ها کمتر شد و این امر برای کشوری که می‌خواهد از اقتصاد تک محصولی (درآمدهای نفتی) فاصله بگیرد، اتفاق خوبی نیست. از این‌رو یکی از اهداف مهم و استراتژیک وزارت صمت در دولت سیزدهم افزایش جذب سرمایه گذاران و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری است. با توجه به چنین رویکردی تصمیم گرفته شد که اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی توسط شرکت‌های بزرگ کشور که توانمندی مالی مناسبی دارند، صورت گیرد.
از این‌رو شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» مسئولیت سرمایه‌گذاری در این ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی را برعهده گرفتند. با اجرا و افتتاح پروژه‌های بزرگ صنعتی، توزیع ثروت در کشور به خوبی انجام خواهد شد و البته توزیع جغرافیایی این پروژه‌ها راه را برای رشد ۸ درصدی کشور فراهم می‌کند.

*وزیر صنعت، معدن و تجارت

*منبع: روزنامه ایران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار