آموزش و تربیت بیش از 4 هزار و 200 دانش‌آموز خبرنگار در فارس

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برگزاری دوره آموزشی تربیت «دانش‌آموز-خبرنگار»، خبرگزاری پانا ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه و ابتدایی دوره دوم در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و تربیت بیش از 4 هزار و 200 دانش‌آموز خبرنگار در فارس

امید اسماعیلی افزود: در راستای اهداف سازمان دانش‌آموزی و به منظور نقش آفرینی اثربخش دانش‌آموزان و در قالب بسته تحولی «هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی» خبرگزاری پانا استان در ادامه دوره‌های آموزشی خود و همزمان با سراسر کشور اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کرده است.

وی با اشاره به اینکه دوره‌ آموزش خبرنگاری در 4 گروه با تفکیک جنسیت و مقطع متوسطه و ابتدایی دوره دوم برگزار می‌شود، گفت: در استان فارس در مجموع بیش از 4 هزار و 200 دانش‌آموز برای حضور در این دوره آموزشی ابراز علاقمندی کرده‌اند و این آموزش‌ها از امروز 16 بهمن ماه در کانال خبرگزاری پانا فارس به آدرس @fars_pana در حال برگزاری است.

در ادامه مسوول خبرگزاری پانا فارس نیز با بیان اینکه این دوره آموزشی در راستای تحقق چشم انداز سند تحول سازمان دانش‌آموزی است، گفت: امسال در کل کشور پیش‌بینی آموزش 54 هزار دانش‌آموز- خبرنگار شده است که بالغ بر 4200 نفر از این تعداد در استان فارس آموزش می‌بینند.

سیده مریم ترابی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در این دوره آموزشی با اصول و مبانی خبرنویسی، مصاحبه و گزارش نویسی آشنا می‌شوند، گفت: بیش از 2 هزار دانش‌آموز دختر و بیش از 700 دانش‌آموز پسر از مقطع متوسطه در این دوره آموزشی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی از 16 بهمن ماه آغاز شده و تا 27 بهمن ماه ادامه دارد، گفت: در مقطع ابتدایی دوره دوم نیز شاهد استقبال بیش از 600 دانش‌آموز دختر و 700 دانش‌آموز پسر هستیم که برای حضور در این دوره‌ها اعلام علاقمندی کرده‌اند.

به گفته ترابی این برنامه آموزشی با توجه به شرایط کرونایی و الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت متمرکز در 59 منطقه آموزشی به بصورت تلفیقی، حضوری و مجازی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان با مفاهیم خبرنویسی، گزارش و مصاحبه آشنا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار