شب آرزو ها، شب لیلة الرغائب

شهرکرد (پانا) - شب لیلة الرغائب شب آرزوها در ماه رجب است که بهتر است افراد برای یک دیگر دعا کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۳۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
شب آرزو ها، شب لیلة الرغائب

در مسجد امام هادی (ع) شهرکرد بعد از نماز مغرب و عشا حجت الاسلام مصطفی رئیسی، به شب آرزوها اشاره کرد.

وی گفت: شب لیلة الرغائب شب اول ماه رجب است و از برکات زیادی برخوردار است، سعی کنیم در این شب برای شفای بیماران و عاقبت بخیری همه دعا کنیم.

رئیسی افزود: نخستین شب جمعه این ماه پر برکت با نمایان شدن هلال ماه در آسمان، یکی از بهترین ایام برای نیت تمایلات پاک و آرزوهاست.

در این شب بندگان خدا ضمن سجده به درگاهش،امید تازه برای مقصودشان طلب می‌کنند و آرزوهایشان را با خدا در میان می گذارند.

وی افزود: در حقیقت «لیلة الرغائب» ضیافتی است برای خواستن بهترین ها که او بخشنده ترین بخشندگان است.

مصطفی رئیسی تصریح کرد: در این شب پربرکت در رحمت الهی به روی بندگان باز است و دعاها مستجاب می‌شوند. چه چیزی بهتراز این که در این شب عزیز برای بیماران و گرفتاران دعا کنیم و همچنین دعا کنیم که این بیماری همه گیر کرونا هر چه زودتر از روی زمین محو شود.

رئیسی درباره ثواب این شب گفت: شب جمعه بهتر است بعد از نماز مغرب و عشا ۱۲ رکعت نماز بجا بیاوریم و در هر دو رکعت یک سلام بجای بیاوریم و همچنین در رکعت های بعدی یک مرتبه حمد و سه مرتبه قدر و ۱۲ مرتبه توحید بخوانیم و هنگامی که از نماز فارغ شدیم۷۰ مرتبه« اللهم صل علی محمدالنبی الامی و علی آله و آل محمد » بگوییم و سپس به سجده رفته و هفتاد مرتبه سبوح قدوس رب ملائکه والروح» بگوییم و آنگاه که سر از سجده برداشتیم ۷۰ مرتبه بگوییم «رب اغفر وارحم و تجاوز عمل تعلم انک انت العلی العظیم» بگوییم و دوباره بر سجده رفته و ۷۰ مرتبه این آیه را تکرار کنیم و سپس حاجت خود را طلب کنیم تا به اراده خدا به خواسته خود برسیم.

خبرنگار پانا:فاطمه آقابابایی بنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار