لیلة الرغائب شب برآورده شدن حاجات

از جمله شبهای بزرگ و با عظمت ماه رجب شب جمعه اول این ماه میباشدکه معروف به لیلة الرغائب است و اعمال مخصوصی در این شب ذکر شده که به واسطه آن اعمال برکات و پاداش فراوان بر انسان سرازیر می‏شود.

کد مطلب: ۶۰۹۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستانهای استان تهران ،رغائب جمع رغیبه به معنی امرٌ مرغوب فیه عکاء کثیر یعنی شبی که در آن عطاها و مواهب فراوان بدست می ‏آید ودر حدیث است شب جمعه اول این ماه احیاء و بیداری و نیایش فضیلت ویژه دارد و موجب دست‏یابی به عطایای ارزشمند حضرت پروردگار است.

در روایات آمده است که رسول خدا(ص) فرمود: ملائکه این شب را به این نام نهادند و ادامه دادندهر کس این نماز را در این شب انجام دهد ثواب این نماز به نیکوترین صورت با روی خندان و درخشان و با زبانی فصیح در شب اول قبر در حضور این فرد ظاهر شود و به او می‏ گوید ای دوست من مژده می ‏دهم تو را که از هر شدّت و سختی نجات یافتی و نمازگزار می‏گوید، تو کیستی که من تاکنون چنین صورتی زیبا با چنین جلوه ‏ای ندیدم و سخنی شیرین‏تر از کلام تو نشنیده ‏ام و بویی بهتر از بوی تو نبوئیدم در پاسخ و ندا میرسدهمان نماز لیلة الرغائبم که شما انجام دادی امشب آمده‏ ام نزدت باشم تا حق را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود من در عرصه قیامت سایه بر سر تو خواهم افکند پس خوشحال باش که خیر از تو معدوم نخواهد شد .

کیفیت اعمال لیلة الرغائب

روز پنج شنبه اول آن ماه روزه گرفته شود چون شب جمعه اول ماه رجب شد، مابین نماز مغرب و عشاء دوازده ركعت نماز اقامه شود كه هر دو ركعت به یك سلام ختم می شود و در هر ركعت یك مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود و چون دوازده ركعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذكر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود . پس از آن در سجده هفتاد بار ذكر "سبوح قدوس رب الملائكة والروح" گفته شود . پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذكر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انك انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذكر " سبوح قدوس رب الملائكة والروح" گفته شودودر اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمودکه ان شاء الله به استجابت می رسد .

/خبرنگار : سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار