نورِی: درباره مهاجرت نخبگان تاریک‌نمایی نکنیم

باید طرح شهاب را به یک سکوی جامع تبدیل کنیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان تدوین خواهد شد تا یک موتور محرک برای این افراد باشد همچنین باید بتوان در واحدهای دیگر این باشگاه استان‌ها را تقویت کرد تا عدالت آموزشی تربیتی برای دانش‌آموزان فراهم شود.

کد مطلب: ۱۲۵۳۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نورِی: درباره مهاجرت نخبگان تاریک‌نمایی نکنیم

یوسف نوری در حاشیه مراسم تقدیر از تلاش‌های علمی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان، برگزیده در سطح ملی، جهانی و فعالیت‌های پژوهش محور و در جمع خبرنگاران گفت: امروز از بیش از 300 نفر از برگزیدگان کنگره قرآنی استعدادهای درخشان، دانش‌آموزان برگزیده جوان خوارزمی و المپیادهای علمی تجلیل شد.

وی افزود: این دانش‌آموزان همان دانش‌آموزانی هستند که فردای بسیار نردیک با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان به سرمایه‌های این کشور ارزش بیشتری می‌دهند لذا باید در جامعه زمینه حضور و ظهور این افراد فراهم شود.

نوری درباره حمایت از این دانش‌آموزان نیز بیان کرد: اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان تدوین خواهد شد تا یک موتور محرک برای این افراد باشد همچنین باید بتوان در واحدهای دیگر این باشگاه استان‌ها را تقویت کرد تا عدالت آموزشی تربیتی برای دانش‌آموزان فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره طرح شهاب نیز افزود: این طرح استعدادیابی افراد برتر و سرامد است نیاز داریم این طرح را به سکوی جامع با طراحی یک پلتفرم تبدیل کنیم تا دانش‌آموزان به سمت مراکز تخصصی هدایت شوند این طرح نیز باید به سمت پیش از دبستان برود.

وی با اشاره به اینکه من همیشه به مراکز پژوهشی سر می‌زنم و با دانش‌آموزان این مراکز ارتباط دارم گفت: این دانش‌آموزان هویت ملی دارند نباید تاریک نمایی شود مسئولان باید مسئولیت جدی خود را در نگه داشتن این افراد داشته باشند مشوق‌هایی برای این عزیزان خواهیم داشت چراکه باید این فرهنگ ایجاد شود و این افراد در کشور خود بمانند.

نوری در پایان عنوان کرد: بنیاد نخبگان تسهیلاتی را نیز برای این افراد درنظر گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار