نوری: المپیادها، زمینه‌ساز تحقیقات بنیادی و توسعه‌ای هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت بی‌ترید المپیادها، زمینه‌ساز تحقیقات بنیادی و توسعه‌ای هستند و بچه‌های شرکت‌کننده در جشنواره خوارزمی زمینه‌ساز تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی‌اند و اگر این دو در کشوری ترویج یابد آن کشور قطعا به استقلال کامل در تمام عرصه‌ها خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۲۵۳۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نوری: المپیادها، زمینه‌ساز تحقیقات بنیادی و توسعه‌ای هستند

یوسف نوری در مراسم تقدیر از تلاش‌های علمی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان، برگزیده در سطح ملی، جهانی و فعالیت‌های پژوهش محور با بیان اینکه در راس تولید ناخالص داخلی و شاخص های توسعه انسانی نخبگان قرار دارند گفت: با ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد به واسطه اختراعات این افراد و راه اندازی کسب و کارها، نقش بی‌بدلی از اینان نشان داده می شود که پایه اساسی این تحرک اقتصادی، تحرک شرکت‌های دانش بنیان است.

وی افزود: دانش آموزان سرآمد و سازندگان این مملکت اسلامی‌اند، امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) پدیدآورنده اولین دانشگاه در نظام اسلامی هستند که برنامه درسی این دانشگاه نیز متناسب با دانش آموزان بود.

نوری با طرح این سوال که چرا گقته می‌شود مدارس سمپاد اعم از مدارس درون سازمان ملی استعدادهای درخشان و بیرون از این سازمان مدارس نسل سوم هستند، بیان کرد: دلیل آن این است که دانش آموزان در این مدارس زمینه پژوهشی، گروه و موضوع، هم شاگردی و ... را خود انتخاب می‌کنند و این منجر به کارآفرینی می‌شود. هیچ گاه خروجی مدارسی که این چنین‌اند برای احراز شغل معطل نمی‌ماند چراکه خالق شغل‌اند و کارآفرین‌اند. البته باید تمام مدارس ما از نسل اول به نسل سوم و چهارم منتقل شوند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد شهید لطفی نیاسر و دکتر مرحوم اژه‌ای به عنوان پدر سمپاد، بیان کرد: امنیت امروز به دلیل رشادت های این افراد است اگر مقام معظم رهبری از استعدادهای برتر حمایت نمی‌کردند ما امروز نه این مدارس و نه این دیدارها را داشتیم.

وی با تاکید براینکه بی ترید المپیادها زمینه ساز تحقیقات بنیادی و توسعه‌ای ما هستند و بچه‌های شرکت کننده در جشنواره خوارزمی زمینه ساز تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی‌اند افزود: اگر این دو در کشوری ترویج یابد آن کشور قطعا به استقلال کامل در تمام عرصه‌ها خواهد رسید.

نوری اضافه کرد: دانش‌آموزان نخبه شرکت کننده در المپیاد این استعداد را دارند و سرمایه اجتماعی ایجاد می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار