کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با سرطان در کاشمر برگزارشد

کاشمر(پانا)- با حضور کارشناس بهداشت آموزش و پرورش و کارشناس مامایی خانه بهداشت کارگاه آموزش و پیشگیری از سرطان تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با سرطان در کاشمر برگزارشد

عفت اولیایی کارشناس سلامت گفت: به مناسبت هفته مبارزه با سرطان با همکاری مرکز آموزشی بیمارستان شهید مدرس این کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با سرطان، ویژه مراقبین و رابطین سلامت خانم برگزار شده است.

وی افزود: از سوی سازمان جهانی بهداشت روز 4 فوریه(۱۵ بهمن ماه) هر سال به عنوان روز جهانی سرطان نامگذاری شده است و این فرصت مناسبی است تا ما جدید ترین اطلاعات را در اختیار فرهنگیان قرار دهیم و مطمئن باشیم که بخش زیادی از جامعه آماری پیشگیری را پیدا خواهند کرد.

در ادامه جلسه به صورت کارگاهی سمیه زارع کارشناس مامایی مرکز بهداشت گفت: سرطان رشد و گسترش غیرقابل کنترل سلولهاست که تقریباً تمامی بافت های بدن را می تواند مبتلا کند.

کارشناس مامایی مرکز بهداشت افزود: سرطان های ریه ، کولورکتال و معده جزء ۵ سرطان شایع در تمام دنیا در مردان و زنان است.

وی افزود: بین مردان سرطانهای ریه و معده شایعترین سرطانها در تمام دنیا هستند و در زنان شایعترین سرطان ها ، سرطان سینه و تخمدان هستند.

در پایان جلسه تمام حاضرین، مورد معاینه کارشناس مامایی قرار گرفتند و موارد مشکوک جهت انجام معاینات تکمیلی به پزشک متخصص معرفی شدند.

خبرنگار: فرزاد آسوده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار