واکنش چمران به تشکیل قرارگاه جهش مسکن در شهرداری؛درخواست کاهش زمان صدور پروانه

تهران (پانا) - رییس شورای شهر تهران از شهرداری درخواست کرد زودتر لایحه کاهش زمان صدور پروانه ساخت را به شورای شهر تهران ارائه کند .

کد مطلب: ۱۲۵۲۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
واکنش چمران به تشکیل قرارگاه جهش مسکن در شهرداری؛درخواست کاهش زمان صدور پروانه

مهدی چمران در جلسه امروز شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ورود حضرت امام به کشور گفت: این روز برای ملت ما و مستضعفین جهان سرنوشت ساز شد. این روز تاریخی فراموش ناشدنی است.

او در ادامه به ذکر خاطراتی از روز ورود امام به تهران و مسئولیتی که در این روز برعهده داشت اشاره کرد که این مرور خاطرات چمران را به گریه انداخت.
رییس شورای شهر اظهار داشت: در سالن فرودگاه مهرآباد بودیم و گروه سرود خمینی ای امام در آنجا اجرا داشتند و پس از یک ماه اجرا برای این روز آماده شده بودند.

چمران در ادامه گفت: انشالله که قدر این حوادث را بدانیم و به سادگی از کنار آن نگذریم و تحت تاثیر عوامل فریبکارانه دشمن قرار نگیریم.امیدواریم شایستگی آنرا داشته باشیم که به خوبی از این انقلاب که روزهای پر فراز و نشیب را طی کرده نگاه بانی کنیم.

ریس شورای شهر تهران گفت: ورود حضرت امام با حضور پر شور مردم گویای این بود که انقلاب با سرعت خاصی به جلو خواهد رفت و این نشانه موفقیت های ما بود و موفقیت ها را روز به روز پشت سر گذاشتیم و انشالله به رغم میل باطنی دشمن پیش برویم و قدر آن دستاوردها را بدانیم.

چمران همچنین با اشاره به درگذشت آیت الله صافی گلپایگتنی گفت: امروز یکی از مراجع عالی قدر این الله صافی گلپایگانی به دیار باقی شتافتند و برای روح بلند ایشان طلب مغفرت الهی می کنیم.در شورای شهر تهران هر ساله روزی را به زیارت مراجع در قم می رفتیم و امیدواریم این سنت حسنه باز هم انجام شود.

وی با اشاره به ایجاد قرارگاه جهش مسکن در شهرداری پس از سخنان مقام معظم رهبری گفت :اگر شهرداری تهران بتوانددر این حوزه موفقیت خوبی را کسی کند در کل کشور تاثیر بگذار و گسترش پیدا کند .

چمران اضافه کرد : امیدوارم برنامه پیش بینی شده با برنامه ریزی درست و به دور از شعارگونه بودن در جهت تهیه مسکن مورد نیاز شهروندان تهران باشد .

چمران یکی از راهکار های تسهیل ساخت مسکن را کاهش زمان صدور پروانه ساخت دانست و گفت : بریدن قفل بست های اداری از روند صدور پروانه که در گذشته هرروز این روند طولانی تر شده و برای مردم قابل تحمل نیست یکی از مصوبات شورای شهر تهران این بود که شهرداری اعلام کند مدت زمان صدور پروانه را چقدر کاهش بدهد و چه راهایی برای کاهش دارد ولی هنوز پاسخی از این لایحه دریافت نکردیم.

وی ادامه داد :یکی از مهم ترین کارهایی که شهرداری می تواند درخصوص حل مشکل مسکن در تهران استفاده کند ،استفاده زمین های دخیره ای است که دارد و پروژه هایی که تعریف کند تا معضل مسکن را کاهش بدهد و هر چه سریعتر بحث سرعت بخشیدن به صدور پروانه ساختمانی به شورا ارائه شود تا بتوانیم ادعا کنیم یک کار مهم و ثمر بخشی را انجام داده ایم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار