اعلام نتایج انتخابات مجلس دانش‌آموزی پسران ناحیه یک قم

قم(پانا)-انتخابات یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی پسران ناحیه یک قم امروز در سالن شهید عسگری جمکرانی ناحیه برگزار و اسامی منتخبین اعلام شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام نتایج انتخابات مجلس دانش‌آموزی پسران ناحیه یک قم

انتخابات یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی پسران ناحیه یک آموزش و پرورش قم، امروز طی مراسمی با حضور روسای شوراهای دانش آموزی در سالن اجتماعات شهید عسگری جمکرانی ناحیه برگزار شد.

در این مراسم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با حضور معاونان پرورشی و تربیت بدنی و متوسطه اول و دوم ناحیه برگزار شد، «محمد صفاییان» مدیر آموزش و پرورش ناحیه با اشاره به اهمیت انس با قرآن و تعالیم حیات بخش این کتاب الهی اظهار داشت: دوران نوجوانی و جوانی بهترین فرصت برای ارتباط قلبی و همیشگی با کلام الله مجید است زیرا سعادت انسان در دنیا و آخرت با ارتباط با آن و عمل به مفاهیم این کتاب آسمانی تعریف و تضمین شده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت شوراها و مجلس دانش آموزی گفت: شوراها و مجلس، انعکاسی از مجلس شورای اسلامی هستند زیرا مشابهت زیادی در ساختار هر دو وجود دارد از جمله اینکه کمیته ها همان نقش کمیسیون ها را دارند.

صفاییان ادامه داد: اصلی ترین وظیفه شورای دانش آموزی، مشارکت دادن دانش آموزان در امور مختلف مدرسه و حل مشکلات مختلف مربوط به آموزش و تربیت و ... است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم افزود: فعالیت شوراها و مجلس دانش آموزی، مشقی برای حل مشکلات جامعه است و یاد می دهد که دانش آموز نباید بیکار باشد بلکه بایستی نسبت به مسائل جامعه اش احساس مسئولیت نموده و در فرایند تصمیم گیری مداخله کند و بخصوص در مجلس دانش آموزی از حقوق استان و ناحیه دفاع کند.

وی گفت: ما دانش آموزان نخبه زیادی داریم اما برخی توانایی صحبت در جمع را ندارند و فرایند انتخابات این امکان را می دهد که توانایی های دانش آموزان سنجیده شود.

صفاییان تاکید کرد: مجلس دانش آموزی پل ارتباطی بین دانش آموزان و مسئولان است و این توانایی را دارد که مسئولان استانی و کشوری را برای حل مشکلات به مدرسه و ناحیه دعوت کند.

وی با اشاره به ساختار تشکل پیشتازان عنوان کرد: برنامه های این تشکل بخصوص در حوزه انتخابات شوراها و مجلس دانش آموزی، جزئی از ساحت تربیت اجتماعی سیاسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می شود.

در ادامه، هر یک از کاندیداهای مجلس دانش آموزی به مدت 3 دقیقه به بیان دیدگاه های خود پرداختند که از آن جمله می توان به موضوعاتی همچون افت تحصیلی در آموزش مجازی، تعطیلی زیاده از حد کلاس ها، عدم حضور برخی معلمان در پاسخگویی به سوالات و اشکالات دانش آموزان، اهمیت توجه سلامت روان دانش آموزان در مدارس، بررسی حذف برخی موضوعات درسی از برنامه آموزشی و کلاس های کنکور و ... اشاره کرد.

در پایان، با حضور «احمد لطفی زاده» مسئول سازمان دانش آموزی و تعدادی از مربیان پیشتاز مدارس ناحیه، آراء دانش آموزان اخذ و پس از شمارش آرا، دانش آموز «امید محمدی» به عنوان رییس مجلس دانش آموزی ناحیه یک، محمدسبحان مهجوریان و امیرمحمد کاشانی نژاد به عنوان نایب رییسان اول و دوم و مجتبی جهان آرا و محمد حسین صادقی نیز به عنوان منشی و کارپرداز انتخاب شدند.

انتخابات مجلس دانش آموزی دختران ناحیه یک قم نیز روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار