برگزاری کارگاه آموزشی مربیان پیشتاز شهرستان بهبهان

بهبهان (پانا)- با حضور مسئولین سازمان دانش‌آموزی استان خوزستان کارگاه آموزشی مربیان پیشتاز شهرستان بهبهان در تالار معلم شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی مربیان پیشتاز شهرستان بهبهان

محمد رحیم کریمی مدیر سازمان دانش آموزی استان خوزستان در این کارگاه با اشاره به اینکه مخاطبان اصلی در سازمان دانش آموزی دانش آموزان هستند گفت: کار و اساس سازمان دانش آموزی بر اساس فعالیت های گروهی دانش آموزان است و سازمان دانش آموزی وظیفه دارد خلاقیت و آزادی عملی را که سیستم متمرکز آموزشی از دانش آموزان تا حدودی سلب کرده است با برنامه ریزی فعالیت های گوناگون با مربیان پیشتاز جبران نماید.

وی توضیح داد: مربی پیشتاز سازمان دانش آموزی الزاما نباید مربی پرورشی مدارس باشد هر یک از فرهنگیان که توانایی آموزش به دانش آموزان را دارد می تواند مربی پیشتاز باشد.

کریمی در ادامه با اشاره به اهداف سازمان دانش آموزی گفت: زمینه سازی برای بسط مشارکت فعال دانش آموزان، برنامه ریزی برای استفاده مفید از اوقات فراغت دانش آموزان و آماده سازی آنان برای پذیرش مسئولیتهای فردی و اجتماعی از مهمترین اهداف سازمان می باشد.

وی افزود: مجلس دانش آموزی نمادی از آماده سازی دانش آموزان برای پذیرش مسئولیتهای فردی و اجتماعی در آینده است و به این مجلس و استفاده ازتصمیمات دانش آموزان به عنوان مشاوران مدیران بیشتر بهاء و ارزش داده شود.

کریمی در ادامه گفت: بسته تحولی هر دانش آموز یک نقش اجتماعی به دنبال آن است که دانش آموزان را برای پذیرش نقش های مختلف در آینده اماده نماید و در همین راستا در استان خوزستان با آموزش 3480 دانش آموز در رشته های عکاسی، خبرنگاری و خبر نویسی سعی بر آن شده که به اهداف این بسته تحولی دست یابیم.

رئیس سازمان دانش آموزی استان خوزستان در پایان گفت: در یک جمله هدف سازمان دانش آموزی تربیت دانش آموزانی است که مهارت های مختلف را به کمک آموزش های مربیان پیشتاز بصورت غیر مستقیم و عملی فرا می گیرند ودر آینده می توانند شهروندان مفیدی برای جامعه باشند.

در ادامه این کارگاه مهارت ها، اقدامات و فعالیت های که یک مربی باید داشته باشد تا دانش آموزان را جذب و آموزش دهد توسط مدرسین تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی ارایه گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار