برگزاری گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در اردبیل

اردبیل (پانا) - همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در اردبیل

در این همایش که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در سالن شهید باکری فرمانداری اردبیل برگزار شد، سید محمد اعتماد اعجازی، فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل گفت: براساس ماده 4 قانون شوراهای آموزش و پرورش یکی از مهم ترین وظایف شورا، سیاست گذاری و برنامه ریزی آموزشی است، که این سیاست گذاری ها می بایست در قالب گزارش‌های کمی و کیفی تهیه شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم اجرای برنامه های دهه فجر این است که آیا به اهداف واقعی انقلاب اسلامی رسیده ایم یا نه، اظهار کرد: به برکت وجود خیرین مدرسه ساز اقداماتی که در حوزه عمرانی صورت پذیرفته، بسیار ستودنی است.

احمد ناصری ،مدیر کل آموزش و پرورش استان هم ضمن تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش به تمامی اعضاء شوراهای آموزش و پرورش مناطق، هدف از نامگذاری این هفته را توجه سایر اقشار به اهمیت و جایگاه شورای آموزش و پرورش و نقش مشارکت در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش دانست.

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر شاهد دهه ای خواهیم بود که دستاوردهای انقلاب اسلامی طی چهار دهه به نمایش گذاشته خواهد شد، اظهار کرد: ایده و تفکری که منجر به تصویب قانون شورای آموزش و پرورش شد، ایجاد فضای مشارکت عمومی برای اداره آموزش و پرورش بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد عمومی محسوب می شود بنابراین تمامی آحاد جامعه حق دارند در فرایند تحولات آموزش و پرورش قرار گیرند، افزود: قانون شوراهای آموزش و پرورش این امکان را به وجود آورده تا اقشار مختلف جامعه در تصمیم گیری ها و فرآیند آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند.

ناصری خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های دولت های مختلف در نظام جمهوری اسلامی به دلیل محدودیت منابع، برخورداری آموزش و پرورش کشور از منابع در مقایسه با میانگین های دنیا که در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد، شکافی وجود دارد که این شکاف با مشارکت و حمایت های خیرین و سایر ادارات جبران می شود.

وی با بیان اینکه به لطف خیرین بزرگوار، از حیث میانگین سرانه فضاهای آموزشی، استان در موقعیت خوبی قرار دارد، تصریح کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموزان 6 مترمربع است که از این حیث در رتبه 11 کشور قرار داریم.

کمال اطمینان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 نیز در ابتدای همایش گزارشی از عملکرد شورای آموزش و پرورش در یک‌سال گذشته ارائه کرد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در دهه فجر، اظهار کرد: کلنگ زنی مدرسه 6 کلاسه، افتتاح دبستان آقبلاغ آقا جان خان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، برگزاری نمایشگاه ها و پویش های دانش آموزی، طرح یاوران انقلاب و... از جمله برنامه های پیش بینی شده توسط آموزش و پروش شهرستان است.

در پایان از اعضاء شورای آموزش و پرورش شهرستان، روسای ادارات مختلف و خیرین تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار