مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل: شوراهای آموزش و پرورش زمینه مشارکت عمومی را فراهم می‌کند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، سیاست آموزش و پرورش را مبنی بر جلب مشارکت‌های عمومی خواند.

کد مطلب: ۷۰۲۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، احمد ناصری با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش با هدف تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش تشکیل شده اند، اظهار کرد: بهره‌گیری از منابع و امکانات و تسهیل فعالیت های اجرایی آموزش و پرورش در راستای ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش از دیگر اهداف تشکیل شوراهای آموزش و پرورش می باشد.
ناصری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمود: «بهترین و برجسته ترین فکرها باید بنشینند و برای آموزش و پرورش طراحی کنند» افزود: بدون هیچ تردیدی هرگونه هزینه کرد در آموزش و پرورش مصرفی نبوده و بلکه عین سرمایه گذاری در آینده فرزندان عزیز این مرزو بوم است .
وی همچنین تصریح کرد: حضور استانداران، فرمانداران، بخشداران درقالب قانون به عنوان بالاترین مقام استانی ،شهرستانی ومنطقه ای در رأس شوراها و همچنين ائمه محترم جمعه ودستگاههای اجرایی ومردم دراین شوراها زمینه قانونمند مشاركت همه دستگاه ها و نهادهاي دولتي و غيردولتي را در نظام تعليم و تربيت فراهم ساخته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اعلام اینکه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در ارزیابی های عملکرد دبیرخانه شوراهای آموزرش وپرورش برابراعلام وزارتی موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده است، خاطر نشان کرد: درهمین راستامی توان به برگزاری 209 جلسه رسمی بامیانگین 11جلسه درسال اشاره نمودکه به ریاست روسای شوراهابرگزاروبرکات مبارکی رانصیب آموزش وپرورش استان نموده است .
احمد ناصری ادامه داد: از تعداد 1119 مصوبه شوراهای آموزش و پرورش استان 988 مصوبه در استان اجرا شده است، که 88 درصد از اجرای مصوبات شورای استان را شامل می شود.
به گفته وی تعداد 306 مورد جلسه کارگروههای تخصصی وابسته به شوراهای آموزش و پرورش برگزار شده است که در این کارگرو هها تعداد 851 مصوبه به تصویب رسیده است.
گفتنی است به مناسبت تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش وپرورش در26دی ماه 1372توسط مجلس شورای اسلامی از 24 لغایت30 دی ماه هر سال به نام هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار